Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Az elektromos autók száma nagyobb ütemben növekszik, mint ahogyan a hozzájuk kapcsolódó infrastruktúra

2022. február 07. - Várkonyi Gábor Autóblog

A töltőhálózat kiépítésének a kérdése sok autógyártó vezetője szerint kulcs kérdés lesz abban a tekintetben, hogy a politika általi elképzelések megvalósíthatóak lesznek-e. Időbeli és darabszámbeli tervek vannak arra, hogy az EU-ban hogyan kellene kinéznie a villanyautók piaci részesedésének. Az, hogy a töltőhálózat bővülése és az elektromos autók forgalomba helyezésének a aránya veszélyesen kezd széttartani egymástól, több fórumon hangoztatott probléma, aminek a megoldásán lázasan dolgoznia kell a politikának Európa szerte, ha nem akarnak kudarcot vallani a határidők kapcsán. Ez egy meglehetősen drága kérdés lesz ugyanakkor, erre mutatott rá a Siemens Financial Services (SFS) tanulmánya.

273470827_424028196180134_5434931778209379172_n.jpg
Globálisan 40 milliárd eurót kellene erre fordítani évente a következő időszakban, 2024 és 2026 között exponenciálisan fog növekedni a finanszírozási igénye ennek az ágazatnak, 90-100 milliárd eurós nagyságrendre. Ennyi pénzt kellene világszinten elkölteni arra, hogy a jelenleg ismert és megszokott mobilitásunk biztosított legyen egy kellőképpen kiépített gyorstöltő hálózattal. Ennek az összegnek a negyede csak az európai igények kielégítésére menne el.

A Siemens Financial Services (SFS) szakemberei szerint kreatív és okos finanszírozási modelleket kell kidolgozni annak érdekében, hogy attraktív befektetési modellek jöhessenek létre a privát szektor részére a töltőhálózatok magán finanszírozására.

A témában elhangzott a "büdzsé neutrális" kifejezés, ami gyönyörűen és optimistán hangzik. A cél az lenne, hogy a privát invesztíciók jellege a töltőhálózatok cash-flow generálásának képességéhez legyen igazítva. Leánykori nevén ezt úgy hívtuk, hogy aki pénzt tesz valami, annak legyen üzleti terve arra, hogy ez mikor hozza vissza magát, haszonnal együtt. Biztos lesz olyan szempont, amelyből nézve "büdzse neutrálisan" lehet kihozni ezt. Ha csak Európánál maradunk, és azt nézzük, hogy a következő 3-4 évben 30-40 milliárd eurót kell elköltenie valakinek, hogy működő gyorstöltő hálózat valósulhasson meg, akkor könnyen levonhatjuk a következtetést, hogy a hosszabb utakra szánt elektromos autózás a következő években magas költségekkel fog járni. Pláne, ha a jövedéki adó kiesésből származó lyukat is be akarja majd tömni valamivel egy-egy ország kormánya.

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr2517265672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2022.02.07. 13:33:55

A töltőhálózat nagyon nagy gondja, hogy az üzemanyaggal szemben nem alkalmankénti betaplalasú és szigetszerű, hanem folyamatosan a hálózatot fogó és befolyásoló.

csorsza 2022.02.07. 19:06:02

Jó reggelt kivánok. Szörprájz, szörprájz.

bontottcsirke 2022.02.08. 07:27:30

Mindegy a lényeg, hogy menjen már a tádé a levesbe és autókázzon az, akinek van rá pénze. Ez mindig is így volt Európában.

kunzoo 2022.02.08. 08:00:21

Szerintem a munkáltatókat kellene ösztönözni hogy ott építsenek ki töltőket. Nem is kellene gyorstöltő, ott áll az autó nyolc órán keresztül. Napelemről jól lehetne tölteni.
A gyorstöltő drága lesz, elveszi az elektromos autózás egyik előnyét, az olcsó üzemanyagot.

Medgar 2022.02.08. 08:04:24

@bontottcsirke: és milyen jó is lenne, ha kukáznák a sok szutyok kiütött egr-es romot. Ha nincs pénzed járj busszal és ne csalj...

konrada 2022.02.08. 10:00:34

@gerillacica: Minden más méginkább az.
...de még nem tart ott a világ, hogy az elektromos autó legyen a jelen.

bontottcsirke 2022.02.08. 11:19:54

@Medgar: így van, nekem egy 1.3 szívószutyok van, de nyáron kis távokra (értsd 10km belül) bringával járok, hacsak nincs valami cipelnivalóm. Nem verem a nyálam a 4 literes fogysztásra, aztán aprajafalva egész nap a mocskot szaglássza, mert még szarni is azzal járok.Ma is kellett szólnom egy parasztnak, hogy 5 perce járatja a dízelt, itt meg emberek laknak, nem gázkamrajelöltek.

bontottcsirke 2022.02.08. 11:22:21

@gerillacica: a tádé nem az, az fenntartható, nem zsákutca. Most nem a teherszállításról beszélek, mert a Lidlbe azért csak be kéne vinni valahogy a kenyeret, de az mennyivel jobb, hogy a sok kis herélt mocsok egész nap a városban rohangál, mert az 500 méter séta derogál? Az fenntartható?
süti beállítások módosítása