Ha egy valaminek örülhetünk az elektromos autózás kapcsán, az az, hogy ennek hazánk a nyertese lesz, és ezt már sok előadásomban elmondtam az elmúlt egy-két évben.
Nagyon sok komoly beruházást sikerült idecsábítani, és még nincs vége… A térségben ezzel abszolút vezetők vagyunk, és ahogy a statisztikából látszik, világszinten is komolyan vehető játékosnak számítunk.
Aki ebben a kérdésben Európában lemarad, az komoly gazdasági nehézségekkel néz szembe, aki pedig időben lépett, arra a következő 10-20 évben egy második autóipari aranykor vár.
Ez mindenképpen nagy örömre ad okot, és bizakodhatunk az ügyben is, hogy ez további beruházásokat hozhat, a szűk keresztmetszet a munkaerő, ha a saját nemzetgazdaságunk égető kérdéseit nézzük.
Az energiaköltségek tekintetében is vonzó célpont Magyarország, főleg akkor, ha a német helyzettel hasonlítjuk össze az itthoni lehetőségeket.
Eddig gyártott autó/lakosság arányt használtak annak szemléltetésére, hogy ki hogyan teljesít, és ebben Szlovákia remek mutatóval rendelkezett. Elektrifikáció témájában nem tudtak komoly beruházásokat elhozni. A román autóipar nem is igazán lendült be az elmúlt években, a csehek abban reménykednek, hogy el tudják hozni a VW csoport tervezett gigafactory beruházását, a lengyelek pedig hozzánk hasonlóan jól hasítanak. Ha az új mérőszám a gyártott akkukapacitás/lakosság lesz, akkor jó esélyünk van hosszú távon az élen lenni ebben a diszciplínában.
Kép forrása: Statista, Valutainment