1200 kilométert lett a vége a tesztnek.
Néha egészen fura dolgokat tud produkálni a VW konszern, ami a "szegmentálást" illeti. Magamtól azt gondolnám, hogy a jámbor ID.3 csak úgy kiált egy Skoda adaptáció iránt, ehhez képest a Cupránál adtak rá baseball sapkát meg nonfiguratív tetoválást.
Ettől jobb autó ugyan nem lett, de a korai ID.3-hoz képest a Cupra Born olyan, mintha kész lenne. Egy-két bug itt-ott még mindig idegesített, például előzmény nélkül a tempomat elment pár órára pihenni, de így is összeszedettebbnek tűnt, mint a VW, ami a hírek szerint azóta sokkal jobb, szintén.
A "sportosabb" jelző mérsékelten alkalmazható ugyan a Born esetében, mint a Cupra többi modelljénél, amelyek egyébként elképesztően sikeresek az EU piacán, és a konszernen belül most éppen az új kedvenc státuszát élvezik, hatalmas erőforrásokkal, és nagy tervekkel megtámogatva.
Amit nem szerettem az ID.3 esetében, az a Born-nál is fennáll, ugyanakkor pont annyival élhetőbb, és annyival jobb volt az idő is a téli VW teszthez képest, hogy ezt igazából sajnáltam visszaadni.
A vevőelégedettséggel foglalkozó felmérésekben a VW pont azokban a kérdésekben szenvedett nagy visszaesést, amit az ID.3 esetében kritizáltam. Kezelhetőség, anyagminőség, dizájn, összeszerelés.
A kezelhetőség érdemben nem változott, a VW-nál azonban már új rendszer fut, ami nagy javulást hozott, és az első verzióhoz képest a Born is javult.
Anyagminőség: abszolút érzékelhető a javulás, a Born otthonos, de nem éri el a korábbi konszern szintet.
Dizájn: forradalminak nem mondanám, tökéletesen látszik, hogy egyszerű fogásokkal igyekeztek elkülöníteni az autót az alapját képező modelltől, de összességében jól sikerült a művelet, a kedves bárgyúságot egy határozottabb karakter váltotta.
Összeszerelés: itt is határozott a javulás.
Ami jó maradt: a vezethetőség, a futómű hangolás, az autó érzetű autó továbbra is erőssége a németeknek.
Hab a tortán a kicsit erősebb villanymotor, és a reszponzívabb kormányzás. Gyorsan menni egyáltalán nem volt kedvem vele. Magasan ülök, nagy a súly, rekuperálásra hangolt a fék, teljesen test idegen forszírozni egy ilyen autót, akkor is, ha mozdul a "gázra".
Hab a tortán a kicsit erősebb villanymotor, és a reszponzívabb kormányzás. Gyorsan menni egyáltalán nem volt kedvem vele. Magasan ülök, nagy a súly, rekuperálásra hangolt a fék, teljesen test idegen forszírozni egy ilyen autót, akkor is, ha mozdul a "gázra".
Előrelátással, tervezéssel, nyugalommal teljesíthető volt a héten az 1200 kilométer. Ettől függetlenül, amíg nincs az országot lefedő villámtöltő hálózat, kicsit olyan még mindig a szabadságérzet, mint amikor előzetesből kiengedve lábpereccel a lábán él az ember. Legalábbis így képzelem el.
Ha eleve így mutatkozik be a modell, emblémától függetlenül, sok kritikát megspórolhatott volna magának a konszern. Sikerült megszeretni, és csak pár "apróságot" kellett helyre tenni. Ettől függetlenül az ablakemelők gombjainak megoldása vállalhatatlan, és a kapacitív gombok beszállítóját is cserélni kellene.