“A megfelelő lépés visszafelé”. Így összegezte a kis beszélgetésünket a VW két formatervezője.
Úgy indult a párbeszéd, hogy megkérdeztem tőlük, árulják már el, miért kellett ilyen el-ID-egenedett autókat erőltetni első körben. Értem én, hogy nagyot kellett “markolni”, de az eredmény nem győzte meg a vevőket, főleg nem annyiért, amennyiért kínálták az első generációs, dedikáltan villany autóikat. Erős korrekció következik, “rendes” autók irányába, barátságos formákkal, könnyebb kezelhetőséggel. Ezt kérték a vevők.
Úgy indult a párbeszéd, hogy megkérdeztem tőlük, árulják már el, miért kellett ilyen el-ID-egenedett autókat erőltetni első körben. Értem én, hogy nagyot kellett “markolni”, de az eredmény nem győzte meg a vevőket, főleg nem annyiért, amennyiért kínálták az első generációs, dedikáltan villany autóikat. Erős korrekció következik, “rendes” autók irányába, barátságos formákkal, könnyebb kezelhetőséggel. Ezt kérték a vevők.
Miközben a Golfért annyian állnak sorba, hogy nem képesek kielégíteni az igényeket, az ID.3-asokat hatalmas kedvezményekkel árusítják ki. Van ebben nyilván belsőégésű/villany kérdéskör is, de ez egy másik bejegyzés lesz a sajtótájékoztatóról és a további beszélgetésről a tervezőkkel. Az eredeti terv szerint Thomas Schäfer is itt lett volna, mint a márka vezetője, – készen is voltak a kérdéseim számára –, de annyi komplikáció van épp Wolfsburgban, hogy lemondta a rendezvényt.