Amikor arra akarnak érzékenyíteni, hogy ne legyen autód (se), akkor érdemes érteni, hogy ezt miért teszik.
Van a hivatalos verzió:
"rugalmasabb az élet saját tulajdon nélkül"
"a fiatalok már nem akarnak saját autót"
"a saját autó nincs eléggé kihasználva, az ideje nagy részében csak áll"
"az autómegosztás a jövő"
"nem birtokolsz majd semmit, és boldog leszel"
Az összes ilyen lózungot lehet a végtelenségig ömleszteni, mindnek egy célja van: még kiszolgáltatottabb legyél, még nagyobb hatalomra szert tevő cégeknek, és még kevesebb esélyed legyen kikerülni azt, hogy ilyen-olyan módon folyamatosan pénzedbe kerüljön az, amit régen egyszer elég volt kifizetni.
Miért kötődik ez össze az elektromos autókkal? Mert tele vannak olyan nyersanyagokkal, amelyek kulcsfontosságúak, és hatalmas értéket jelentek majd a jövőben is. Akkor is, amikor egy autó már az életciklusának a végéhez ér.
Éppen ezért pontosan lehetett látni, hogy az út vége az lesz, hogy zárt láncban, a tulajdont végig maguknál tartva fogják működtetni az új világ autózását a cégek. Annak a napjai, hogy besétálsz a szalonba, és megveszel a nevedre egy autót, meg vannak számlálva. Ilyen 5-10 év múlva lényegében már nem lesz. Egyrészt, átlag polgárnak pénze sem lesz rá, másrészt az erről való lenevelés most fog igazán szintet lépni.
A Ford az Egyesült Államok piacán már átállt június közepétől arra, hogy az onnantól újonnan lízingbe adott Mach-E és F150 Lightning, valamint Transit EV-k esetében nem lehet a futamidő végén megvenni az autókat.
Az autóscégek szempontjából érthető. Életbevágó, hogy náluk maradjanak a nyersanyagok.
Azok szempontjából, akik nem akarják az egész életüket a születésüktől a halálukig fogva lízingbe venni a big techtől, és az összes többi "szolgáltatótól", és nem akarják az élet többi részét pedig az állam által uralva élni, ez nem jó hír. Nekem a szabadság nem ez.
Forrás
Forrás