A mai Futómű rovatban a Honda és Sony partnerségének a jelentőségéről beszéltem, valamint a Renault-Nissan házasság aktuális helyzetéről. Az autóipar történetében voltak jól körülhatárolható mérföldkövek.
A futószalag feltalálása paradigmaváltást jelentett. Az egyedi és drága autók után jött a tömegtermelés és a társadalom motorizációja. Néhány évtizeddel később a nagy konszernnek elkezdték a termékeik szegmentálását, egyen technikával, eltérő igényekre hangolva, márkákat összefogva. Nagyjából három évtizede a skálázhatóság, a "4 milliós klub", a puszta méretből fakadó erőfölénybe vetett hit tette attraktívvá az nagy összeolvadásokat. Különböző beszállítók bonyolult hálózatát összefogó "OEM" modellje azonban kezd lejárni. Az autó egy szoftver platformmá fog válni, ahol a hardver eszköz ahhoz a célhoz, hogy új utakon keressen pénzt a digitalizáció kapcsán egy nagy gyártó. Ennek tükrében meséltem el azt, hogy hogyan jutott a Honda arra az elhatározásra, hogy egy iparágon kívüli konszernnel egyesítse erejét, és kifejtettem, hogy mit várnak ettől a lépéstől.
Nézzétek vissza az adást a Millásreggeli Youtube csatornáján!