Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Beszámoló a BMW éves közgyűléséről

2019. március 21. - Várkonyi Gábor Autóblog

screenshot_2019-03-20_13_17_18.png

Hallgassátok meg a BMW Annual Accounts sajtóeseményéről szóló beszámolómat a 90.9 Jazzy – Milliásreggeliben! Igaz, valamivel kevesebb lett a cégcsoport árbevétele, de ha azt is hozzávesszük, hogy olyan környezeti kihívásokkal kell szembenéznie a vállalatnak, mint például a dráguló nyersanyagok, a kiszámíthatatlan árfolyamváltozások, a piaconként eltérő szabályozások, a károsanyag kibocsátás szigorítása stb., továbbra is ez az a vállalat, amely viszonyítási pont tud maradni a világ autóipara számára. Továbbá, a vállalat nagyon közel van ahhoz, hogy a Daimlerrel közösen elsők között kerüljön piacra néhány jövőbe mutató megoldással. Szó volt még arról is, hogy Németországban létre fognak hozni egy data centert, amiben az önvezető autókkal kapcsolatos adatokat tárolják, amelyek elemzésével 100 százalékig biztonságossá tennék az önvezetést.

Meghallgatom

Újdonságok a BMW Welt-ben

801e8461-407c-4a9c-b1a0-48efb06ff96f.jpeg

A BMW Annual Accounts rendezvény előtt a BMW Welt-ben volt időnk élőben szemügyre venni a konszern legújabb, és kifejezetten fontos, akár kategória teremtő újdonságait. Az új 7-es a héten ünnepelte premierjét, a Z4 is nagyon friss, ahogyan a 8-as Cabrión is még éppen csak megszáradt a festék. Az X7 hatalmas, élőben harmonikusabb, mint a képeken. A harmadik sornak külön tetőablak és külön klímavezérlés jutott, természetesen minden ülés, a középső sor is, elektromosan állítható. A Rolls-Royce Cullinanre nincs más szó: monumentális.

 

Egy kis ízelítő a nem mindennapi Moszkvai Közlekedési Múzeumból

A hétvégén a Moszkvai Közlekedési Múzeumban jártam. Kicsit esetleges, kicsit fura, de magával ragadó. A rendszerváltás időszakából mentett prototípusoktól az öreg Ikarusig van minden. Egy teremnyi Maserati is, mert hát miért ne. Ilyen hangulatú autókiállításon biztos nem voltam még.

 

Még egy szó az autóvásárlási támogatásról...

A Kossuth Rádió tegnapi Krónika műsorában a nagycsaládosok autóvásárlási támogatásának használautó-piacra gyakorolt hatásairól kérdeztek. Az összefoglaló 12:13:30-tól az alábbi linken érhető el:

Meghallgatom

Az autóvásárlási támogatás hatása már most érzékelhető a piacon

screenshot_2019-03-14_09_46_57.png

A családvédelmi csomag újabb intézkedésének részleteit véglegesítette a kormány, július elsejétől kérhetnek a legalább 3 gyermeket nevelő családok 2,5 millió forintos támogatást új, legalább hétszemélyes gépkocsi vásárlásához.

A Ma délután tegnapi adásában az autóvásárlási támogatás piaci hatásairól kérdeztek.

Megnézem

 

 

Nagy arányú átstrukurálást jelentett be a Volkswagen

 

volkswagen-wolfsburg-symbolbild.png

Sokadik átépítési fázisának a következő fokozatát jelentette a Volkswagen azzal, hogy több ezer munkahelyet szüntet meg hosszú távon világviszonylatban. Az átstrukurálásra annak érdekében van szüksége a cégnek, hogy megfelelő profitabilitás mellett tudjon pénzt és energiát fordítani a digitalizáció és a villanyautózás előremozdítására. Évek óta téma a konszernen belül a profitráta krónikusan alacsony mivolta, ami sebezhetővé teszi a céget, különösen olyan vészterhes időkben, amelyek manapság tapasztalhatóak az autóiparban. A hadi kassza megsínylette a dízel botrányt, a nehéz időkre félretett pénz egy része el lett költve az elmúlt években az ügy kezelésére. A modellsokaság és a kombinációk száma egy sorozaton belül biztosan ismét ritkítva lesz, hogy még hatékonyabbá váljon a gyártás, a szükségtelen kiadások vissza lesznek fogva, és minden energia az átalakuló autóipar új kihívásainak menedzselésére lesz fordítva. 

Elolvasom az electrive.com cikkét

 

Az EU „biztonsági” tervezete vs. korlátozás nélküli kaliforniai autópálya

interstate-1149592_960_720.jpg

Az EU három éven belül kötelezővé tenné minden új autóban a sofőrök közlekedési szokásait mérő rendszert, ami figyeli, hogy hogyan vezetünk, mennyivel megyünk, és nem engedi, hogy gyorsabban menjünk, mint az aktuális sebességkorlátozás.

Ezzel a hírrel párhuzamosan Kaliforniában egy olyan tervezet van napirenden, hogy úgy bővítik ki a Los Angeles és San Francisco közötti autópályát, hogy plusz 2 sávban hagynák az állampolgárokat annyival közlekedni, amennyivel akarnak, tehát nem lenne felső sebességkorlát. Ez alternatívája lehetne a repülés kiváltására szolgáló gyorsvasút létrehozásának, ami ugyan 2-3 órára csökkentené az utazási időt, de borzasztóan drága lenne megépíteni.

Ez tehát a két oldal: vegyünk ki minden döntést az állampolgárok kezéből, vagy van autókultúra, van normális út, az autóink biztonságosak, és hagyjuk élni az embereket.

A Millásreggeli eheti Futómű rovatában az EU tervezetről és a kaliforniai autópályák kibővítésének lehetséges kimenetéléről beszélgettünk.

Meghallgatom

A kínai autópiac két évtized után először zsugorodik

A genfi szalon kezdete kapcsán a mostanában megszokottnál is borúlátóbb képet festett Ferdinand Dudenhöffer ismert német autóipari elemző, a duisburgi egyetem professzora.

A kínai autópiac két évtized után először zsugorodik. Ez azért rendkívül aggasztó, mert a világ többi piacán tapasztalható kisebb-nagyobb turbulenciák pénzügyi hatásainak kivédésére 20 éve stabilan alkalmas a kínai piac erős profittermelő képessége. Ha kiesik, vagy gyengül ez a lába a globálisan operáló autógyártóknak, az érzékenyen érintheti a pénzügyi stabilitásukat. 6%-os kínai visszaesés mellett fel lehet készülni a sorban következő profit figyelmeztetésekre autógyártói részről.

A világszintű kereslet 1.8 millió darabbal esik várhatóan ebben az évben, szűk 82 millió darab autó eladásával számolnak a szakértők.

Európában a WLTP átállás továbbra is súlyos gondokat okoz számos gyártónak, rengeteg erőforrást és energiát lekötve. Párhuzamosan ezzel a Brexit kérdése, valamint az EU flottafogyasztási megszorításai, amelyek 2030-ig szintén sok milliárdos invesztíciót tesznek szükségessé azon gyártók számára, akik maradnak az EU piacon, az elmúlt évtizedek legzordabb piaci környezetét jelentik jelenleg. 

Jó hír Magyarország számára, hogy a német gyártók külföldi gyáraiban a termelés várhatóan 11.6 millió autóra nő, ez 3%-os emelkedés, melynek egy része a magyar gyártásnak is köszönhető. Ezzel párhuzamosan a német gyárak kibocsátása 5%-kal csökken, 4.6 millió darabra.

Az európai kereslet a jelek szerint stabil marad, közel 15.6 milliós eladással, az amerikai piacon sem várható jelentős változás, enyhe 2%-os csökkenés mellett 16.9 millió autót fognak értékesíteni várhatóan. A kereskedelmi háború enyhülése esetén a kínai piac volumene 23 milliósra várható.

 china-1151081_960_720.jpg

 

süti beállítások módosítása