Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Smart: hamarosan a Geely kezében?

2019. március 27. - Várkonyi Gábor Autóblog

A tavalyi év nagy híre volt, hogy a Geely "radar" alatt szépen bevásárolta magát a Daimlerbe, és közel 10%-os részvénycsomaggal a legnagyobb részvényese lett a cégnek. A német politika és a német gazdasági szakemberek finoman szólva sem voltak lelkesek, ellenséges lépésként értékelték a manővert, jogosan. Most, egy évvel később a Geely állítólag megvenné a Smart felét, pontosabban a Daimler kezdi elveszteni a türelmét az évente becslések szerint 5-700 millió eurós veszteséget termelő kisautó márkájával szemben, és maga kínálja fel a kínai partnerének a márka részvényeinek 50%-át. A kínaiak érdeklődése elsősorban annak szólhat, hogy a jövőben tisztán elektromos márkává alakítandó Smart a kínai piac elektromos autó függősége miatt nagyon jól illene a cég portfóliójába. A Smart a tavalyi évben nem éppen fényesen szerepelt, 4.6%-kal kevesebb autót adtak el, mint a megelőző évben, 128,800 darabbal.

smart-genf-3-w1024xh512-cutout.jpgKép forrása: Daimler

Újabb területeken működik együtt a Toyota és Suzuki

toyota-suzuki.jpg

A Toyota és a Suzuki stratégiai partnersége régóta ismert tény, a két autógyártó konkrét közös globális terveit most jelentették be.

A két gyártó kompetenciái kiválóan kiegészítik egymást, hiszen a rendkívüli hatékonyságáról ismert Suzuki abban a szegmensben tud pénzt keresni, ahol a többi gyártó szenved: a kicsi és olcsó, de jó minőségű autók kategóriájában egyedülálló tudással bírnak. A Toyota szinte végtelen kutatás-fejlesztési büdzséjével, és komoly globális tapasztalatával valamint alternatív hajtásokban kiépített állásaival olyat tud adni a Suzukinak, amire maguktól, méretüknél fogva, nem lennének képesek.

A Suzuki egyik legfontosabb piaca az indiai piac, ahol szinte egyeduralkodóak. Segíteni fognak a Toyotának a hibrid megoldásait elterjeszteni az ottani piacon, cserébe a Toyota teljesen elektromos modelleket ad át a Suzukinak a jövőben az európai piacon. Ennek a CO2 flottakibocsátási normák miatt kulcsfontosságú szerepe van egy ilyen pici gyártó számára.

A Suzuki padlólemezeire épített Toyota emblémás autók gyártási az indiai piacra a Suzuki által is tervben van, ahogyan a Toyota számára a rendkívül hatékony, kisautókban alkalmazott új Suzuki motorok szállítási is meg fog történni az európai piacon. Az Indiában gyártott Suzuki modellek szállítása afrikai piacra Toyota emblémával is része a csomagnak. Az indiai piacon további együttműködések is várhatóak még a két márka között.

Számos, ehhez hasonlatos együttműködésről fogunk még olvasni a közeli jövőben, néha teljesen meglepő felállásokban is. Egyetlen egy autógyártó sem elég nagy, elég tőkeerős, hogy minden létező piacon hasonló erősséggel vegye fel a versenyt a konkurenciával. Az emelkedő nyersanyag árak, a lanyhuló világgazdasági kereslet, a szigorodó környezetvédelmi szabályok, az elszálló invesztíciós költségek korában a kicsiknek tőkeerős partnert, a nagyoknak pedig rugalmas és egy célterületen nagyon kompetens partnert kell találniuk, akár sok területen külön-külön is, az értelmes költségmegosztásra. Erre kiváló példa a Toyota-Suzuki kirajzolódó együttműködése. 

Beszámoló a BMW éves közgyűléséről

screenshot_2019-03-20_13_17_18.png

Hallgassátok meg a BMW Annual Accounts sajtóeseményéről szóló beszámolómat a 90.9 Jazzy – Milliásreggeliben! Igaz, valamivel kevesebb lett a cégcsoport árbevétele, de ha azt is hozzávesszük, hogy olyan környezeti kihívásokkal kell szembenéznie a vállalatnak, mint például a dráguló nyersanyagok, a kiszámíthatatlan árfolyamváltozások, a piaconként eltérő szabályozások, a károsanyag kibocsátás szigorítása stb., továbbra is ez az a vállalat, amely viszonyítási pont tud maradni a világ autóipara számára. Továbbá, a vállalat nagyon közel van ahhoz, hogy a Daimlerrel közösen elsők között kerüljön piacra néhány jövőbe mutató megoldással. Szó volt még arról is, hogy Németországban létre fognak hozni egy data centert, amiben az önvezető autókkal kapcsolatos adatokat tárolják, amelyek elemzésével 100 százalékig biztonságossá tennék az önvezetést.

Meghallgatom

Újdonságok a BMW Welt-ben

801e8461-407c-4a9c-b1a0-48efb06ff96f.jpeg

A BMW Annual Accounts rendezvény előtt a BMW Welt-ben volt időnk élőben szemügyre venni a konszern legújabb, és kifejezetten fontos, akár kategória teremtő újdonságait. Az új 7-es a héten ünnepelte premierjét, a Z4 is nagyon friss, ahogyan a 8-as Cabrión is még éppen csak megszáradt a festék. Az X7 hatalmas, élőben harmonikusabb, mint a képeken. A harmadik sornak külön tetőablak és külön klímavezérlés jutott, természetesen minden ülés, a középső sor is, elektromosan állítható. A Rolls-Royce Cullinanre nincs más szó: monumentális.

 

Egy kis ízelítő a nem mindennapi Moszkvai Közlekedési Múzeumból

A hétvégén a Moszkvai Közlekedési Múzeumban jártam. Kicsit esetleges, kicsit fura, de magával ragadó. A rendszerváltás időszakából mentett prototípusoktól az öreg Ikarusig van minden. Egy teremnyi Maserati is, mert hát miért ne. Ilyen hangulatú autókiállításon biztos nem voltam még.

 

Még egy szó az autóvásárlási támogatásról...

A Kossuth Rádió tegnapi Krónika műsorában a nagycsaládosok autóvásárlási támogatásának használautó-piacra gyakorolt hatásairól kérdeztek. Az összefoglaló 12:13:30-tól az alábbi linken érhető el:

Meghallgatom

Az autóvásárlási támogatás hatása már most érzékelhető a piacon

screenshot_2019-03-14_09_46_57.png

A családvédelmi csomag újabb intézkedésének részleteit véglegesítette a kormány, július elsejétől kérhetnek a legalább 3 gyermeket nevelő családok 2,5 millió forintos támogatást új, legalább hétszemélyes gépkocsi vásárlásához.

A Ma délután tegnapi adásában az autóvásárlási támogatás piaci hatásairól kérdeztek.

Megnézem

 

 

Nagy arányú átstrukurálást jelentett be a Volkswagen

 

volkswagen-wolfsburg-symbolbild.png

Sokadik átépítési fázisának a következő fokozatát jelentette a Volkswagen azzal, hogy több ezer munkahelyet szüntet meg hosszú távon világviszonylatban. Az átstrukurálásra annak érdekében van szüksége a cégnek, hogy megfelelő profitabilitás mellett tudjon pénzt és energiát fordítani a digitalizáció és a villanyautózás előremozdítására. Évek óta téma a konszernen belül a profitráta krónikusan alacsony mivolta, ami sebezhetővé teszi a céget, különösen olyan vészterhes időkben, amelyek manapság tapasztalhatóak az autóiparban. A hadi kassza megsínylette a dízel botrányt, a nehéz időkre félretett pénz egy része el lett költve az elmúlt években az ügy kezelésére. A modellsokaság és a kombinációk száma egy sorozaton belül biztosan ismét ritkítva lesz, hogy még hatékonyabbá váljon a gyártás, a szükségtelen kiadások vissza lesznek fogva, és minden energia az átalakuló autóipar új kihívásainak menedzselésére lesz fordítva. 

Elolvasom az electrive.com cikkét

 

süti beállítások módosítása