Várkonyi Gábor Autóblog

A VW konszern üzemi tanácsának elnöke élesen kritizálta a német iparpolitikát

2019. augusztus 05. - Várkonyi Gábor Autóblog
bernd-osterloh-von-vw-ist.jpg
Németország legnagyobb hatalmú munkavállalói érdek képviselője, a VW konszern üzemi tanácsának elnöke, Bernd Osterloh látott már egy s mást az elmúlt 14 évben, amióta betölti a szerepét. A 2008-as válság, az azt követő hatalmi játszma a céget átvenni akaró Porschével, vagy éppen a négy évvel ezelőtt kirobbant dízel botrány mind mind komoly krízis volt, amely potenciálisan nagy érdeksérelemmel járhatott volna dolgozók szempontjából. A Frankfurter Allgemeine Zeitungnak adott interjúban Osterloh élesen kritizálta a német kormányt, annak átgondolatlan klímapolitikája és munkahelyeket megszüntető mivolta miatt, amely a német ipart a valaha volt legnagyobb recesszióba fogja sodorni. Kemény kijelentésekből nem volt hiány: "azt kockáztatjuk, ami erőssé tett bennünket", "komplett vidékek maradhatnak munka nélkül", aminek legszomorúbb következménye az lehet, hogy megroppanhat a társadalmi összetartás, ami Osterloh szerint nem érdekli a berlini politikát.

A szövetségi kormány szerinte minél hamarabb ki akarja nyírni a belső égésű motorokat, ideológiai alapon, anélkül, hogy megfelelő erőfeszítéseket tett volna annak érdekében, hogy megteremtse a valódi alternatívákat. A töltőhálózat az elektromos autókhoz közel sem épül olyan gyorsan, ahogyan azt Németországban az ipar, vagy akár a felhasználók szeretnék. A rendszerek nem egységesek, sokszor pontatlanok az információk a töltési lehetőségekről, aki kicsit kutat, rengeteg vonatkozó videót/cikket talál a témával kapcsolatban, például ezen a linken is.

A villanyautózást a német sajtó részéről egyébként tárt karokkal és a willkommenskultur-hoz hasonló lelkesedéssel fogadják általában az újságírók. Az Németországban sem kérdés, hogy a hajtásnak ez a formája jelentős piacot fog meghódítani belátható időn belül. Ha nem két tábor elvakult hívei csapnak össze, hanem értelmes érv ütköztetés zajlik szakmai alapon, akkor német közéleti vitákban is egészen tárgyilagos és higgadt elemzésekbe is bele lehet futni, igaz, egy kicsit mélyebbre kell ásni néha. Pont az említett VW konszern teljes elköteleződése az elektromosság mellett örvendetes a híveknek. A többi német autógyár egyelőre óvatosabb a témával kapcsolatban, az uralkodó álláspont továbbra is az, hogy a Németországban nem ritka, napi több száz kilométeres magas sebességű autópályázáshoz nem ideális a villanyhajtás, így a hajtásmixben középtávon is számolnak a dízel előnyeivel.

Az, hogy a "régi" világ nem fog visszatérni, az mindenki számára világos, és erre készülnek is, gőzerővel a gyártók. Az, hogy bizonyos dolgokat késleltettek/elaludtak, vitán felül áll. Ezért jogos kritikát kell hallgatniuk a konszernvezéreknek. A másik oldalon jogos elvárás lenne az ipar és a munkavállalók részéről is, hogy az az iparág, ami közvetlenül és közvetve minden nyolcadik munkahelyet adja a német gazdaságban, kiszámíthatóbb feltételeket és tervezhetőbb iparpolitikát kapjon.

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr6814995724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.