Várkonyi Gábor Autóblog

A Honda elnök-vezérigazgatója nem hisz az elektromos autók gyors elterjedésében

2019. december 27. - Várkonyi Gábor Autóblog
A világ jelenleg még kilencedik legnagyobb autógyártójának a vezetője nem számol azzal, hogy a közeli jövőben gyorsulna a tisztán elektromos autók felvevőpiacának a növekedése. Az Automotive News-nak adott interjúban beszél a Honda jövőbeli terveiről.

Néhány idézet:

A.N.: 2030-ig a Honda az eladásainak a kétharmadát részben vagy teljesen elektromos autókból kívánja teljesíteni. Hogyan alakul az útjuk az elektromosság felé, ha a hibrid és teljesen elektromos autók iránti kereslet még mindig eléggé gyengén fejlett.

Takahiro Hachigo: Hiszem, hogy a hibrid járművek kritikus szerepet fognak játszani. A cél nem önmagában az elektrifikáció, hanem a minél alacsonyabb fogyasztás elérése. Abban hiszünk, hogy a hibrid járművek jelentik a legjobb megoldást a különböző előírások és környezetvédelmi szabályozások betartására. 
honda_ceo_takahiro_hachigo_web.jpg
Takahiro Hachigo - Forrás: Autonews.com

A.N: Mi a helyzet a teljesen elektromos járművekkel?

Takahiro Hachigo:  A vásárlók valóban akarják ezeket a járműveket? Nem vagyok ebben biztos, rengeteg a nyitott kérdés az infrastruktúrával és a hardware-rel kapcsolatosan. Nem hiszek abban, hogy drámai keresletnövekedést fogunk tapasztalni tisztán elektromos, akkumulátoros autók kapcsán, és azt gondolom, hogy ez globálisan igaz lesz. Különböző szabályozások vannak különböző országokban és térségekben, és meg kell felelnünk ezeknek, ezért okvetlenül szükséges, hogy folytassuk a kutatás-fejlesztést. Ezzel együtt nem hiszek abban, hogy a tisztán elektromos autók a közeljövőben a fősodort fogják képviselni.

A.N: A japán autóipar koncentrálódik, cégek egyesülnek, meddig maradhat független még a Honda?

Takahiro Hachigo: Alapvetően nincs olyan szándékunk, hogy pénzügyi értelemben összekössük magunkat valakivel. Az az oka ennek, hogy ha amennyiben ez megtörténne, a másik félnek lenne beleszólása a mi menedzsmentünkbe, ami azt is jelenthetné bizonyos körülményke között, hogy nem abba az irányba vihetnénk a cég ügyeit, amerre mi szeretnénk. Hogyan élhetünk tehát túl ebben a környezetben? Egy példa erre a GM és a Honda együttműködése, ami egy win-win helyzet és nem egy kereszttulajdonlás vagy pénzügyi egymásba olvadás. Együtt dolgozunk a hidrogén hajtás fejlesztésében, elektromos autók alkatrészeinek fejlesztésén, vagy az önvezetés témájában. Nyitottak vagyunk az ilyen típusú együttműködésekre. Pénzügyi értelemben azonban függetlenek kívánunk maradni.

Évi 5.3 millió legyártott autóval a Honda pengeélen táncol az önállóság szempontjából. Sikeres autógyártó, de az erejét tovább kell koncentrálnia ahhoz, hogy valóban meg tudjon maradni független gyártóként. Idén egy korábbi interjúban Takahiro Hachigo Úr beszélt arról, hogy radikálisan csökkenteni kívánja a globálisan kínált modellek számát, valamint azon belül is a felszereltségi és motorvariánsok számát. Ezzel 10%-kos költségcsökkentést akar végrehajtani, továbbá nagyjából harmadával akarja csökkenteni a jövőben a gyártáshoz szükséges munkaórák számát.
--------------------
Az interjúval kapcsolatosan érdemes megjegyezni, hogy a tisztán elektromos autók jövőjével kapcsolatos meglátások mellett azért egy kifejezetten attraktív és kívánatos tisztán elektromos autóval bővül hamarosan a Honda kínálata. Az E az egyik legjobban várt elektromos autó a közeli jövőben az európai piacon, nem utolsó sorban a remekül sikerült formatervének köszönhetően.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr2015368138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.