Várkonyi Gábor Autóblog

Interjú - "Az átalakulás első hullámában vagyunk" 

2019. december 28. - Várkonyi Gábor Autóblog

Prof. Ferdinand Dudenhöffer a duisburgi Car-Center Automotive Research-től az egyik legismertebb német autóipari elemző. A Volkswagen készített vele interjút, melyben az ipar átalakulásáról, az elektromos autózás kilátásiról valamint Németország autóiparának jövőjéről beszélt.Az autóipar egy…

Tovább

A Honda elnök-vezérigazgatója nem hisz az elektromos autók gyors elterjedésében

A világ jelenleg még kilencedik legnagyobb autógyártójának a vezetője nem számol azzal, hogy a közeli jövőben gyorsulna a tisztán elektromos autók felvevőpiacának a növekedése. Az Automotive News-nak adott interjúban beszél a Honda jövőbeli terveiről.Néhány idézet:A.N.: 2030-ig a Honda az…

Tovább

Új EU-s program az elektromos járművek akkumulátorának fejlesztésére

Az Európai Bizottság elfogadta, hogy az unió tagállamai 3,2 milliárd eurót különítsenek el az elektromos járművek akkumulátorának fejlesztésére. Erről beszéltem az M1 Ma Reggel című műsorában.

Tovább

30-as sebességlimit a biztonságos közlekedésért?

Februárban tartják Svédországban a harmadik globális konferenciát, ami a közlekedéssel, a közlekedés biztonságával foglalkozik. A kiszivárgott tervekből, javaslatokból sejteni lehet, hogy szokás szerint a progresszió jegyében készülnek még mélyebben belenyúlni az egyéni közlekedéssel kapcsolatos…

Tovább

Kína új meghajtás stratégiája kapcsán kiderült, hogy a németeknek volt igazuk

Kínában a belső égésű motorok és a metanollal hajtott motorok kerülnek újabban előtérbe. A stratégiaváltás komoly hatással lesz az iparágra, - a német gyártókra is. Hogy milyen mély változásokra számíthatunk, azt Jochen Siebert úr az SCJ Automotive vállalati tanácsadó cég Kína szakértője magyarázza…

Tovább

A Fiat Chrysler és a PSA egyesülésével létrejön a negyedik legnagyobb autógyártó a világon

A heti Futóműben egy rövid ingatlanos bevezető után a Fiat Chrysler (FCA) és a PSA csoport összeolvadásáról beszélgettünk a stúdióban. Két hónappal ezelőtt röppent fel a hír a két cég egyesüléséről, de valójában már egy szinte kész döntéssel álltak a nyilvánosság elé. Milyen tényezők vezettek a…

Tovább

Extrák az autóban: hasznos segítség vagy szükségtelen dolgok tömkelege?

Piszok nehéz munka termékfejlesztőnek és marketingesnek lenni egy modern autógyártónál. Főleg, ha az elkényeztetett és minden ingerre egyre tompábban reagáló európai fogyasztót kell megszólítani, és kiénekelni belőle a pénzét. A helyzet az, hogy legalább negyed százada már annak, hogy a csúcsra…

Tovább

Búcsúzhatunk a Volkswagen Golftól?

A Volkswagen Golf 45 évvel ezelőtt nevet adott a kompakt kategóriának, azóta pedig világszerte 35 millió darabot adtak el belőle. Hivatalos kommunikáció szerint lesz 9. széria, belső pletykák szerint azonban a jelenlegi az utolsó. A Volkswagen válasza az elektromos autók előretörésére egy komplett…

Tovább

Az elektromobilitás egy nagyon drága formája a széndioxid csökkentésnek

A magas állami dotációk árán keltett kereslet mutatja, hogy az elektromos autók nem elég hatékonyak, ezt állítja a Deutsche Bank nemrégiben megjelent tanulmánya. A 16 oldalas írás részletesen kitér a német munkaerőpiac kihívásaira az elektromos autók terjedésével kapcsolatban, foglalkozik a holland…

Tovább

Business Class: mekkora bajban van az autóipar?

Az elkövetkezendő 2-3 év vízválasztó lesz a világ autógyártásának alakulásában. Mekkora hatással lesz a magyar gazdaságra az autóipar gyengélkedése? Hol tart most az önvezető technológia? Ezekről beszélgettünk múlt héten az Euronews Business Class magazinjában. Megnézem

Tovább