Februárban tartják Svédországban a harmadik globális konferenciát, ami a közlekedéssel, a közlekedés biztonságával foglalkozik. A kiszivárgott tervekből, javaslatokból sejteni lehet, hogy szokás szerint a progresszió jegyében készülnek még mélyebben belenyúlni az egyéni közlekedéssel kapcsolatos jogokba, többek között javasolják a globálisan érvényesítendő 30-as sebességlimitet lakott területen, mindenre kiterjedően, szigorú ellenőrzés mellett. Akiket kék villogóval visz a sofőr, annak nyilván nem lesz zavaró a tötymörgés. Lenne nekem is még pár javaslatom. Miért nem marad egyből mindenki otthon? Nem való az autóvezetés mindenkinek. Vagy akkor miért nem egyből lépéstempó? Vagy miért nem deklaráljuk, hogy a gonosz autósok tehetnek minden rosszról a világban? Aki autóról álmodik, netalántán esetleg még előz is néha, azt meg lehetne egyből vinni átnevelőtáborba is, nem? Viccet félretéve, nyilván számos fontos javaslat van arra, hogy hogyan tegyük biztonságosabbá a közlekedést globálisan. A teljes lista itt érhető el.
A 10-es pont jól hangzik, húzzuk le a limitet 30 kilométer per órára ott, olyan helyeken, ahol a gyalogosok és autósok együtt mozognak. Szépen megfogalmazva ez azt jelenti, amit a bevezetőben írtam. Mindent értek, de ne essünk már a ló túloldalára ennyire.
Forrás