Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Egy Cadillac-et nem kell magyarázni

2025. január 06. - Várkonyi Gábor Autóblog
Mérsékelt érdeklődéssel figyeltem mindig is az amerikai autógyártás ikonjait. Nem európai gőggel, hanem távolságtartással. Más világ, más szokások, más elvárások, más vezetési kultúra, de leginkább: más szerep, amit az autó, mint eszköz a társadalomban betölt.

472552828_1117248883524725_6768702702723137680_n.jpg

Megvannak a történelmi okai annak (például tömegközlekedés felszámolása autóipari nyomásra számos helyen), hogy miért épül szinte kizárólagosan az autó köré a közlekedés az amerikaiaknál. Hosszantartó elemzéssel senkit nem fárasztanék most ezzel kapcsolatosan, de azt meg kell jegyeznem, hogy ezt a berendezkedést minden autós szenvedélyem ellenére abszolút nem tartom követendőnek ebben a szélsőséges formában. Ennél nyilván csak az újdonsült európai autóellenességtől kapok nagyobb frászt, de erről meg írok eleget.

Ha elfogadjuk, hogy az autó errefelé tényleg a második otthonként funkcionál, nem csupán az eleve adott hatalmas távolságok, hanem a napi sok órán át tartó ingázások miatt is, rögtön más szemmel nézünk arra, ahogyan felfogják az autót.

Miközben mi olajban futó szíjas vezérlésű tejesdoboz kiszerelésű háromhengeresekkel igyekszünk épp megmenteni a világot, amiket garancia lejárta után nem sokkal lehet is kukába vágni, errefele még a fölösből merítés nézőpontja dominál, és ez a következő négy évben aligha fog változni.

472621553_1117248673524746_2665768899360380518_n.jpg

A Cadillac iránt mindig is volt bennem egy mélyről jövő rajongás. Ez a márka nálam más polcon van, mint a “többi”. Vágyom is rá, annyira, hogy a C63 előtt pillanatokkal maradtam le egy CTS-V-ről, ráadásul kézi váltóval, EU kivitelben. Nem csekkolnék ki addig, amíg nem lesz egyszer egy Cadillac a ”flottában”.

Kevés olyan márka van, amit nem kell magyarázni, mert a történelme, a formaterve, a vezethetősége olyan egyértelmű, mindenki számára markánsan érthető üzenetet hordoz, ami a maga szintjén párját ritkító. A Mercedes éppen most pörgeti meg a ruletten ezt a több mint 100 éve épített státuszt, eggyel feljebb a Porsche vagy a Ferrari ilyen, de más árkategóriáról beszélünk, afelett meg már minden mindegy. Egy Cadillac, az én autós univerzumomban pont ugyanitt van.

Nem erőlködsz azzal, hogy megmagyarázd, hogy miért vagy hűséges a márkához. Kiszállsz belőle, és a névjegy, amit leteszel vele az aszfaltra, nem kiállt további kifejtés után. Cadillac-ed van. Ez egyfajta önbizalom és stílus.

A dömperrel járás ugyanakkor továbbra sem a kenyerem, egy Escalade pár napra azonban olyan “bűnözés”, ami izgató. Négyen utazunk, sok a csomag, sok órát töltünk benne, és egyszerűen imádom. Meg kellene szaggatnom a ruhámat ezért? Aligha.

472338655_1117248990191381_6622905410481429718_n.jpg

6.2 V8, kraft van bőven, mostanra már valami futóműre nyomokban emlékeztető szerkezetet is beleeszkábáltak, a fék is rendben, meg még kommunikálni hajlandó kormány is van benne.

Tulajdonképpen mindegy, mert egyenesen hömpölyögni a legjobb ezzel, most is. Élvezni a tehénkedést. A kényelmet. A csendet, a hifit, a nyolcvanmillió szolgáltatást az egyébként teljesen logikusan kezelhető Escalade-ben. A háznyi méretű autók országában ráadásul ennek van kiállása, akkor is, ha méretben nem számít extrémnek.

Amerika, én így szeretlek.

472402241_1117248520191428_4659572003065605278_n.jpg472249735_1117248350191445_6268148222977510142_n.jpg
472391377_1117248743524739_5517836278472737738_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr9618767140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása