Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Az EU tervei szerint a 2020-2030 közötti időszakban 50%-kal kellene csökkenteni a CO2 szintet

2020. szeptember 15. - Várkonyi Gábor Autóblog

119472650_740476183417109_1039675838255443125_n.jpg
Évekig tartó alkudozás eredménye az EU-ban a mostani CO2 "menetrend" az autóiparban. 2020-tól már egy igen komoly szigorodás lépett életbe a 95 grammal, de idén még a legnagyobb kibocsátású autókat nem kellett beleszámolniuk a flottaátlagukba a gyártóknak. Jövőre az aktuális szabályozás teljes mértékben életbe fog lépni.


Sokszor írtam erről, hiszen nincs olyan törvény, ami ennyire átszabná az autózás jövőjét, és ekkora hatással lenne az árakra és a modellpalettára. Az ezzel kapcsolatos vitákról is tudósítottam számtalanszor. Az autóipar álláspontja egyértelmű: nagyon sok munkahelybe fog kerülni, és versenyképességi problémákat is fel fog vetni, ha az EU továbbra is kitart a 2030-ig tartó tervek mellett. Ezek jelenleg úgy néznek ki, hogy 37,5 százalékkal kell csökkenteni az autógyártóknak a CO2 szintet 10 éven belül a jelenlegi szinthez képest. Ez azt jelenti a gyakorlatra lefordítva, hogy kettessel kezdődő átlagfogyasztási szintet kell hoznia a gyártónak a teljes palettájára nézve. Hatalmas mennyiségű elektromos és PHEV hajtású autót kell a piacra szorítani, ha ezt bármilyen szinten tartani akarják, különben milliárdos büntetések jönnek, egy olyan iparágban, amelyet egyszerre sújt a vírus, a tech cégek konkurenciája, a tervezhetetlen kereslet és a minden szintet túlhaladó K+F kiadás. Voltak remények arra, hogy az EU átgondolja a példátlan szigorát, és az ágazata helyzetére, valamint az EU gazdaságán belüli kiemelt szerepére való tekintettel ad egy kis levegőt a gyártóknak, de a hétvégi hírek sajnos az ellenkezőjét engedik sejteni. Éppen akkor, amikor a legnagyobb szükség lenne pozitív jelzésekre a politika irányából, az Európia Bizottságban a 37,5% további szigorításáról szóló ötletet tárgyalják. A terv szerint a 2020-2030 közötti időszakban 50 százalékkal kellene csökkenteni a CO2 szintet. Nagyon nagyon nehéz megérteni, hogy miért most, miért így, és miért ebben a formában kell ezt javasolni. A globális felmelegedés elleni harcban ez nagyjából pont semmit nem jelent, főleg akkor nem, ha más fontos gazdasági hatalmak nem csavarnak hasonló mértékben sem az autóipar elvárásain, sem más ágazataik célszámain. Az EU autóiparának ez viszont halálos ölelést jelenthet.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr7016202110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dany 2020.09.15. 13:11:58

Nevetséges, semmit nem jelent hogy Európában "kínlódunk", a világ többi része meg nevet rajtunk. Talán annyi előnye lenne, hogy kisebb lenne a zaj a városokban, és talán tisztább a levegő. De ha bedöntik az autóipart, abból hatalmas munkanélküliség lesz.

7tom 2020.09.23. 12:47:59

Ez fogja megmenteni az európai autóipart, a jövő az elektromos autóé, ha előbb gyártanak többet, az előny lesz, nem hátrány.
süti beállítások módosítása