Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Az EU az Euro7-es norma életbe léptetésével ellehetetlenítené a belső égésű motorokat

2020. november 04. - Várkonyi Gábor Autóblog
123677790_779385976192796_8646929699653266851_n.jpg
Sokkoló hírek: az EU az Euro7-es norma életbe léptetésével lényegében ellehetetlenítené a belső égésű motorokat.

Igen, jól olvasták. Kompletten. Teljesen. Végérvényesen.

Egyelőre javaslatok vannak, de az irány egyértelmű, és egyáltalán nem jó hírek érkeznek az EU háza tájáról. Mintha mindenkinek elmentek volna otthonról.

A most megszellőztetett tervek szerint ugyanis a "New Green Deal" keretében a "Zero Pollution" a jelszó, azaz már nem szórakoznak tovább a CO2 célszámok tologatásával, ami eddig is lényegében csak arra volt jó, hogy szép lassan kiszorítsák a modern és tiszta belső égésűeket is. Nem, itt egyből frontálisan támadnak. Olyan határértéket írnának elő, amelyek a mérőműszerek toleranciahatárain belül vannak. Magyarul, ez a nulla emissziót jelenti, mert ha olyan kicsi értéket írunk elő, amit a hitelesített és jelenleg kapható legérzékenyebb műszerek sem tudnak biztonsággal kimutatni, akkor ez de facto nullát jelent.

Nem tudom minek szórakozunk akkor eleve ezzel. Mondják egyből azt, amit ez a javaslat a gyakorlatban jelent. A végét mindennek, ami belső égésű motorral hajtott. A villanyautók adminisztratív eszközökkel történő keresztülerőltetését.

Amit olvasnak, az nem a távoli jövő. Az Euro 7-es norma az évtized közepe/vége felé lép majd érvénybe. Magyarul 5-6-7 év múlva, az EU asztalán lévő jelenlegi tervek szerint praktikusan nem lehet majd belső égésű motoros autót eladni. Azt ugye még a legelvakultabb villanyhívők sem gondolják, legalábbis remélem, hogy ennyi realitás érzék szorult mindenkibe, hogy itt 5 év múlva ez egy valódi opció tud lenni, a mai kényelmünk, tempónk, és életünk megtartása mellett.

Valakinek majd ki kell állnia, és el kell magyaráznia, hogy az emberek egy jelentős részének innentől nem lesz elérhető az individuális mobilitás. Ez ezt fogja maga után vonni, efelől ne legyenek kétségeink.

Az, hogy mennyire álságosan egy technológia ellen vannak, azt jól mutatja, hogy a gumik kopásának a környezetre gyakorolt hatását is beleveszik a szennyezésmentesség fogalmába, – kivéve persze a villanyautóknál –. Ott nem számít bele a lábnyomba. Hiába nehezebbek, és az azonnali nyomatékukkal sokkal gumigyilkosabbak, nem számít. A belső égésű motoros autóknál meg beleveszik a teljes terhelésbe.

Ez totális és teljes agyrém. Ilyen szabályozást mérnök, vagy felelősen gondolkodó politikus nem hozhat. Ez nem megvalósítható, és már az a káosz, amit ezek a felvetések okoznak, súlyosan károsítja az EU nemzetgazdasági érdekeit. Egyszerűen nonszensz. Az Euro 6 temp d határértékei már eleve olyan szigorúak, hogy a légszennyezettségre egy modern autónak a hatása még belvárosi, zsúfolt környezetben is konvergál a nullához.

Ennyi erővel mondhatnák azt is az EU részéről, hogy einstand, elvettük az autóitokat kedves polgárok. Mindig hátrált mindenki, autógyárak, vásárlók, az ipar. Mindig meghallgattuk, hogy ez kell. Elviseltük, hogy szükségtelenül szétbonyolított autók essenek szét alattunk egyre hamarabb, mindenféle mondvacsinált indokból kifolyólag. Most jött el az a pont, hogy ideje azt mondani, hogy eddig, és ne tovább. 5-6 év múlva sem az infrastruktúra, sem az anyagi források, sem a technológia fejlettsége nem lesz adott ahhoz, hogy belső égésű motoros autókat tiltsanak. Ez egy utópia, ez ezt mindenki, aki nem hazudik magának, pontosan tudja.

Ne alapozzunk arra, hogy ezek csak tervek. Pontosan így kezdődött mindig minden. A tervek a parlament elé kerültek, majd a parlament rendszerint még csavart rajtuk egyet.

Ideje hallatni a hangunkat.

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr5216273298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása