Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Hyundai/Kia E-GMP platform – kérdezz-felelek

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
2020. december 01. - Várkonyi Gábor Autóblog
kepkivagas_6.PNG
Ma reggel a Hyundai/Kia együttesen bemutatta online formában, zoom meetinges kérdez-felelek-kel követve az E-GMP platformot.


Villanyautós szempontból nézve nem lehet eléggé hangsúlyozni az esemény fontosságát. Sajnos az ismert okok miatt nem működik a személyes részvétel most egy ilyen eseményen.

128951864_800277570770303_2883553832527002190_o.png
Sajtóanyag lesz később, de megpróbálom összefoglalni a legfontosabb tudnivalókat:

Jövő év elejétől indul el az E-GMP platform alapú autók gyártása. Az elektromos, globális, moduláris platform lesz az alapja, a gerince mindennek, ami a koreai gyártó szempontjából elektromos autó offenzívában lényeges szerepet játszik. Lesznek később is olyan autók, amin nem ezen alapulnak majd, de ez lesz a fontos technikai alap.

Nem eldöntött, hogy hidrogén alapú dolgokat is ráhúznak-e erre a technikára. PHEV és hibrid nem lesz ezen a platformon. Tisztán elektromos alap.

C szegmenstől indulva, D és E-ig is eljuthat a modellkínálat ezen. Minden ami erre épül, teljesen új modell lesz, már ismert típusokat nem fognak erre felhúzni. SUV és személyautó egyaránt lesz, haszongépjármű is, és robottaxit is terveznek.

Koreai gyártásból indul a E-GMP, de a cég globális gyártási hálózatára is ki fog terjedni a gyártási feladat.

2025-re 23 elektromos modellt terveznek, ebből 11-12 lesz E-GMP alapú.

800V-ra van kialakítva a rendszer. 15-18 perc alatt fel lehet tölteni az aksikat, ha minden adott a dologhoz, ideális esetben. 50kWh a legkisebb aksi, standardizáltak a cellák, szabadon növelhető az aksi mérete. Jellemzően 70KW és 200KW között lesz a teljesítmény.

300-400 kilóval nehezebbek az autók még mindig, egy összehasonlítható belső égésű motoros autókhoz képest.

Áttervezett klíma és harmadik generációs hőszivattyú hatékonyságnövelést jelent a klimatizálásban, és kisebb helyett is foglal el az autóban.

A Genesis is megkapja a technikát.

600 lóerő is lehet a legnagyobb teljesítmény. Az alap a hátsó kerék hajtás, a hátul elhelyezett motorral, de lehet négykerék meghajtás is, első motorral is.

5 méteres lesz a legnagyobb autó ezen az alapon, és 3 méter fölötti lehet a tengelytáv.

Garanciális feltételek még nincsenek eldöntve, de nagyvonalúak lesznek, ahogy ezt a gyártótól megszoktuk az elmúlt években.

20 éve fejlesztenek elektromos autókat. 4-5 évig tartott az E-GMP fejlesztése. Nyitottak arra, ha valamely konkurens szeretné átvenni, megvásárolni a technikát.

N modell nincs még eldöntve, de nagyon valószínű, hogy lesz.

Magas fordulatú motorok lesznek, 260 km/h-s végsebesség lehetőséggel az autóknak. 20 000 fordulat körüli motorokkal emiatt nincs szükség váltóra.

130mm az akksi konzol magassága, a súlyeloszlás nagyon fontos szempont volt a tervezéskor, a vezetési élmény szempontjából is.

Közeli jövőben nem számíthatunk szilárd test alapú akkumulátorokra, de benne van a pakliban, hogy a jövőben lesz ilyen technikával ellátott E-GMP alapú autó is.

Elnézést, ha pontatlan voltam néhol, a sajtótájékoztatón a kérdésekre jött válaszokat igyekeztem azonnal leírni nektek. További, részletesebb infókat a sajtóanyag átböngészése után fogok tudni adni.
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
2 komment
Kia Hyundai E-GMP platform

Ajánlott bejegyzések:

  • Villanyautóval pályanapra? Villanyautóval pályanapra?
  • Észrevétlen mindennapi harcosként páratlanul jól helyt áll az új Kia Niro Észrevétlen mindennapi harcosként páratlanul jól helyt áll az új Kia Niro
  • Ezek voltak a Hyundai és a VW befektetői napok tanulságai Ezek voltak a Hyundai és a VW befektetői napok tanulságai

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr2816310836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miert? 2020.12.02. 16:24:37

Köszönet az infoért.
Itt a hivatalos sajtóközlemény.
www.kiamedia.com/us/en/media/pressreleases/16817/hyundai-motor-group-to-lead-charge-into-electric-era-with-dedicated-ev-platform-e-gmp

Sajnálatosan ezek csak középtávú tervek. Rosszmájúan azt is mondhatnám, hogy álmodozik a Hyuandai, hogy majd egyszer mit szeretne gyártani. Pozitivabban nézve, talán az a helyzet, hogy ez egy komoly cég, és ha közzéteszik a terveiket, akkor ennek valami konkrét alapja csak van.

Ami benne van még és érdekesnek találtam:
SiC alapú félvezetőkkel készitik majd az invertert, ami igy jobb hatásfokú.
Az inverter kétoldalú lesz, azaz az autó akkujáról kifelé is szolgáltat energiát, pl szükség esetén lakóház, másik autó számára.

Az E-GMP egyébként az Electric-Global Modular Platform röviditése. Ennek részei a leirás szerint az akkucsomag, motor, erőátvitel, inverter. A kép szerint ez nincs egy alvázra épitve, azaz a jármúveknek megfelelően alakitják majd az alvázat.

Én nem látom a módját annak, hogy ez összeházasitható lenne a hidrogéncellával. A közlemény ezt nem is emliti, viszont azt irja , hogy az E-GMP az első "dedicated BEV platform", vagyis akku-elektromos-járműnek szánt alap.

üdvözlettel
Válasz erre 

Dany 2020.12.02. 16:52:40

@miert?: Ami benne van még és érdekesnek találtam:
SiC alapú félvezetőkkel készitik majd az invertert, ami igy jobb hatásfokú.
Az inverter kétoldalú lesz, azaz az autó akkujáról kifelé is szolgáltat energiát, pl szükség esetén lakóház, másik autó számára.

Számomra is ez volt a legérdekesebb, a Tesla a M3/Y esetében már alkalmazza a SiC teljesítmény félvezetőket, míg a többi gyártó még az IGBT hidaknál tart, V2G talán a Nissan esetében van. Plusz nem csak akksikkal lehet a hatótávot növelni, egy jobb töltési görbe, egy jobb inverter, vagy ami még jó hír, korszerűbb hőszivattyúk mind-mind elősegíthetik a hatótáv növekedését, vagy a ténylegesen gyors újratöltést.

Ezt azt is fogja eredményezni, a mai modellek pár év múlva nagyon gyorsan "elöregednek"., nem éri majd megvenni őket, max ha rövid távra kell.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:

Várkonyi Gábor Autóblog

Facebook oldal: https://www.facebook.com/varkonyi.gabor.hivatalos/

Keresés

Friss topikok

  • jajnemár: Cuki jószág, már csak egy értelmes, használható hajtás kellene bele. 30 millióért egy használhatat... (2023.05.08. 15:38) A Volkswagen ID.Buzz nemcsak végtelenül kedves, de technikailag is alaposan kidolgozott autó
  • Lóval ne: Az autóipari fast fashion szókapcsolatról nekem legkevésbé sem a feltörekvő kínai gyártók jutnak e... (2023.05.04. 06:56) Letarolja Kína Európát az autóipar "fast fashion" korszakában?
  • TanNé: Néhány napja HAndrás egyik kínai elektromos kocsi bemutatja kapcsán írtam neki, de aztán magamnak ... (2023.04.18. 21:16) Hyundai Ioniq 5 vs. Renault Megane E-tech: két igazán jó villanyautó
  • gigabursch: Nekem tetszik. Van benne még harmadik üléssornak hely? (2023.04.04. 13:34) A Mazda CX-60 egy sallangoktól mentes, minőségi autó, ráadásul jó áron
  • Lóval ne: S kívülállóként feltehetjük a kérdést, hogy miért is kell megmentenünk a "3 nagy autógyártó nemzet... (2023.04.03. 14:46) A francia-német-olasz hármas egyike sem elégedett a jelenlegi autóipari szabályozással

Címkék

220d Coupé (1) 430d (1) 5G (2) 90.9 Jazzy (8) A1 (1) A3 (1) A8 (2) AAA (1) ACEA (2) Aceman (1) ADAC (4) adatvédelem (1) AdBlue (2) adó (6) Afrika (1) afrikai autópiac (3) Airbus (1) Ajay Bhatia (1) Akio Toyoda (8) Akira Yoshino (1) Akku (1) akku (4) akkugyár (2) akkugyártó (1) akkumulátor (33) akkumulátor gyár (6) akkumulátor gyártás (20) aktivista (1) Alain Uyttenhoven (1) Alapjarat.hu (1) Albert Biermann (1) Alexa (1) Alfa Amore (2) Alfa Romeo (12) Alfred P. Sloan (1) AlixPartners (2) alkatrész (2) alkatrészimport (1) állami támogatás (1) Alpina (1) Alpine (5) Alpine A110 (4) Alpine A110 R (1) Alsó Szászország (1) alternatív hajtás (3) alternatív üzemanyag (4) Amarok (1) Amazon (1) Amerika (15) amerikai autógyártás (3) amerikai autógyártó (2) amerikai autóipar (13) amerikai autópiac (27) amerikai tőzsde (1) AMG (7) AMG 45S (1) AMG A35 (1) AMG GT (1) AMG SL 55 (1) Andreas Henke (1) Andreas Mindt (1) Andreas Radics (1) Andreas Scheuer (1) Anfia (1) Angela Merker (1) Anton Piech (1) Apple (5) áramár (1) áramellátás (4) árazás (1) árfolyam (1) Argo AI (2) Arkana (2) Arndt Ellinghorst (1) Arteon (1) Arteon Shooting Brake R (1) árverseny (1) Aston Martin (2) Astra Electric (1) átlagár (1) atomenergia (3) Atto (1) ATV (4) átverés (1) ATV Híradó (2) ATV Húzós (1) Audi (49) Audi A1 (1) Audi E-tron GT (3) Audi Hungaria Győr (1) Audi Q5 (1) Audi RS e-tron GT (1) ausztrál autópiac (2) autó (2) autóállomány (1) Autobahn (1) autóbérlés (4) autóeladások (1) autófelújítás (1) autógyár (3) autógyárak (9) autógyártás (23) autógyártó (19) autóhasználat (3) autóhitel (1) autóhitelezés (2) autóhitelezési piac (1) autóipar (71) autóipari részvény (1) autójavítás (1) autókereskedelem (18) autókereskedő (11) autókereslet (3) autókiállítás (3) autókölcsönző (1) autókorlátozás (1) autólopás (1) autómárka (5) automatizáció (1) automatizált vezetés (1) Automechanika (1) autómegosztás (3) autómentesítés (3) Automobilwoche (1) Automotive Summit (1) autópálya (3) autópiac (27) Autopilot (1) autósűrűség (1) autószállítás (1) autószalon (2) autóvásárlás (7) autóvásárlási támogatás (7) autóvásárlás költségek (2) autóversenyzés (1) autóvezetés (1) AutoWallis (1) Autoworld (1) autózási trendek (2) autózás trendek (1) autó csúcs (1) autó extra (1) autó karbantartás (1) autó költség (1) Auto Revue (1) AXA (2) Ázsia (3) ázsiai autógyártás (2) Az autó újjászületése (1) A Nap Vendége (1) Backstage (1) BAIC (2) Baidu (3) Bajorország (1) baleset (3) BASF (1) BCG (2) Becsületesnepper (2) Beetle (1) befektetés (1) befektető (1) Behind the Blueprint (1) belsőégésű autó (27) belső égésű motor (80) benchmarking (1) Benteler (2) Bentley (3) benzin (5) benzines autó (15) benzinkút (1) benzinmotoros jármű (5) bérautó (1) Berlin (4) Bernd Osterloh (1) Berylls (2) Berylls by AlixPartners (1) beszállító (2) Beszóló (1) BEV (3) BEV Economy (1) Beyond Zero (2) Bill Gates (1) bio üzemanyag (1) bíróság (1) bitcoin (1) biztonság (1) biztosítás (1) biztosító (2) Bizzarrini (1) Björn Annwall (1) Blackrock (1) BMW (88) bmw (2) BMW 7 (1) BMW 7-es (1) BMW Annual Accounts (2) BMW gyár (1) BMW i5 (1) BMW i7 (1) BMW i7 M70 (1) BMW iX (1) BMW iX3 (1) BMW M (1) BMW M440i (1) BMW M850i (1) BMW Magyarország (1) BMW Welt (1) BMW X5 (1) Boeing (1) Bogár (1) Bosch (18) Boston Consulting Group (1) Boxster (1) Brain Bar (2) Brandmánia (1) Brilliance (1) brit (6) brit autópiac (1) Bronco (1) Bruno Le Maire (1) Bruno Sacco (1) Brüsszel (1) budapest (1) Budapest (1) budapesti közlekedés (2) Bugatti (2) Bujáki Zsolt (1) büntetés (2) Business Class (1) busz (1) BYD (15) Byton (3) bZ4X (1) C-osztály (3) C.A.S.E. (1) C4 (1) C5 Aircross (1) Cadillac (5) Captur (1) Carlos Ghon (1) Carlos Ghosn (8) Carlos Tavares (20) Carl Hahn (1) Carnival (1) Carvana (1) car sharing (4) Castrol (1) CATL (3) Cayenne (2) Cayman (1) Cazoo (1) CDU (1) cégautó (3) Center of Automotive Management (1) CES (4) CES2020 (2) Changan Auto (1) Chery (2) chip (2) chiphiány (19) Christian Nikolai (1) Christian Senger (1) Chrysler 300 (1) Citroën (2) Citroen (9) Citroën C4 (1) Citroen C5 X (1) Citroen DS (1) Classic Remise Berlin (1) CLE (1) Clio (3) CO2 (10) CO2-neutrális üzemanyagok (1) CO2 kibocsátás (59) CO2 kvóta (22) CO2 norma (2) CO2 szabályozás (6) Comnica (1) connected car (1) Consumer Electronics Show (2) Consumer Reports (3) Continentál (1) Continental (4) Corsa (2) Corvette (1) Coupé (1) családtámogatási rendszer (5) családvédelmi akcióterv (1) családvédelmi csomag (2) csalás (1) Csehország (1) Csillagtúra (2) csőd (1) CSU (2) Cullinanre (1) Cupra (7) Cupra Born (1) Cupra Formentor (2) Cybertruck (2) cyber security (1) Dacia (11) Dacia Sandero (1) Dacia Spring (2) Daihatsu (1) Daimler (34) DaimlerChrysler (1) Das Weltauto Magyarország (1) David Rubenstein (1) Debrecen (2) Defender 90 P525 (1) Dél-Korea (1) Deloitte (4) design (1) Deutsche Bank (3) diesel (1) Diess (11) Dieter Zetsche (2) digitális technológia (2) digitalizáció (4) díler (1) dizájn (1) dízel (28) dízelautó (19) dízelbotrány (8) Dobi László (1) Dodge (2) Dolphin (1) donald trump (1) Donald Trump (2) Doug Field (1) Dr. Stefan Hartung (1) Dr. Thomas Pauer (1) Dr. Volkmar Denner (1) Draghi (1) DS (3) DS4 (2) Ducati (1) Duessmann (2) dugódíj (1) Duster (1) E-fuel (3) E-GMP platform (1) e-mobilitás (1) E-osztály (4) E-tron (1) E-tron GT RS (1) E10 (1) E10 benzin (1) Edison Motors (1) Edzard Reuter (1) eFuel Alliance (1) Egyenes Beszéd (2) Egyesült Államok (6) Egyesült Királyság (2) Egy menedzser élete (1) elektromobilitás (52) elektromos autó (329) elektromos autózás (22) elektromos autó támogatás (24) elektromos autó töltés (19) elektromos busz (1) elektromos hajtás (14) elektromos haszongépjármű (1) elektromos pick-up (1) Elmar Degenhart (1) Élőben a városból 2.0 (3) Elon Musk (17) emisszió (3) emissziómentes (2) energia (5) energiaár (1) energiahordozó (1) energiakrízis (2) energiaszektor (1) Energiewende (1) Enyaq (2) Enyaq Coupé (1) EPA (1) EQ (1) EQA (1) EQE (2) EQS (5) EQS 580 (1) érintőképernyő (3) értékvesztés (3) EU (105) EUR (1) euro4 (1) Euro5 (1) euro6 (1) Euro6 (2) Euro7 (23) euro7 (4) Európa (3) európai autógyártás (36) európai autógyártók (20) Európai Autógyártók Szövetsége (1) európai autóipar (118) európai autópiac (75) Európai Bíróság (1) európai gazdaság (8) Európai Unió (38) Euróra (1) Euro 7 (2) euro norma (1) EV6 (3) eVMP platform (1) EX90 (1) explorer (1) Explorer (1) export (5) exportőr (1) extinction rebellion (1) Exxon Mobil (1) E 200 (1) F-Pace (1) FAW (1) FCA (17) fejlesztés (1) félvezető (1) Ferdinand Dudenhöffer (7) Ferdinand Piech (2) Ferdinand Piëch (1) Ferrari (5) Ferrari múzeum (1) fiat (1) Fiat (16) Fiat-Chrysler (8) Fiat 500 (6) Fiat 500e (1) Fiat Chrysler (2) Fiat Chrysler Automobiles (2) Fiat Panda (1) Fiat Punto (1) Figyelő (1) finom por (1) Fisker (2) flotta (2) flottaátlag (1) flottakezelő (5) flottapiac (2) Focus (1) fogyasztási adat (1) ford (1) Ford (50) Ford Explorer (1) Ford Focus (1) Ford Mustang (4) Ford Mustang Mach-E (2) Ford Mustang SUV (1) Ford Pro (1) Ford Ranger (1) Ford Raptor (1) forint (2) formatervezés (5) formatervező (6) Formula Student East (1) FORSA (1) Forvia (1) fosszilis üzemanyag (3) Foxconn (4) Franciaország (2) francia autógyár (1) francia autógyártó (2) francia autóipar (3) Frankfurti Autószalon (1) Frank Henning (1) Frank Stephenson (1) Frank Weber (1) Fritz Indra (2) Futómű (58) futószalag (1) G-osztály (2) Gabor Steingart (2) garancia (2) garanciaköltség (1) gazdaság (2) gazdaságosság (1) GDP (1) Geely (18) General Motors (8) Genesis (1) Genfi Autószalon (1) geofencing (1) Gert Hildebrand (1) Ghost (2) Gilles Vidal (1) Giorgetto Giugiaro (1) Giorgio (1) Giovanni "Gianni" Agnelli (1) Giulia (3) globális autóipar (8) globális autópiac (2) GM (22) Golf (7) Golf Sportsvan (1) gomb (3) Google (2) GR86 (1) grafit (1) Great Wall (1) Great Wall Motors (1) Greendex (2) Greenpeace (1) greenwashing (1) Green Tech konferencia (1) GTL (1) gumikopás (1) Gunnar Herrmann (1) GWM (1) gyár (1) Győr (1) gyorsjelentés (2) hajtási mód (1) Håkan Samuelsson (2) Halmos Gyula (2) Handras (2) Harald Kröger (1) Harald Krüger (2) HARD TALK (1) Használtautó.hu (2) használt autó (32) használt autó eladás (11) használt autó piac (34) használt autó teszt (1) használt autó vásárlás (13) használt villanyautó (2) haszongépjármű (2) Helmut Kluger (1) Herbert Diess (12) Hermann Koch-Gröber (1) Hertz (3) hétszemélyes autó (4) hibrid (23) Hidi János (1) hidrogén (9) hidrogénfejlesztés (1) hidrogénhajtás (3) hidrogén hajtás (10) hidrogén üzemanyagcella (6) Hildegard Müller (2) Hilux (1) hír tv (3) Holden (2) Hollandia (2) Honda (21) Honda Civic (2) Honda Civic Type-R (1) Honda CR-V (1) Honda HR-V (1) Honda Legend (1) Honda S2000 (1) Hongqi (1) Hont András (1) HR-V (1) HR Feszt (1) Huawei (2) HUF (1) Hummer (1) Hyundai (23) Hyundai Inoniq (2) Hyundai IONIQ 5 (2) Hyundai Ioniq 5 N (1) Hyundai Nexo (1) i4 (1) i7 (1) ICCT (1) ID (1) ID.3 (5) ID.4 (1) ID.6 (1) ID.Buzz (1) iDrive (1) Ifeu (1) IHS Markit (2) import (1) importőr (1) importvám (3) Ineos Grenadier (1) informatika (1) Informátor (1) infotainment (1) innováció (4) Insignia (1) Insignia GSI (1) Intel (1) Intelligent Speed Assistance (1) interjú (2) investor day (1) Ioniq5 (1) Ioniq 5 (1) Ionity (2) ipari digitalizáció (1) ipar 4.0 (1) ISA (1) IT (1) J.D Power (5) Jaguar (12) Jaguar XE (1) James Bond (1) Japán (9) japán autógyártás (3) japán autógyártók (3) japán autóipar (5) japán autópiac (4) jármű (1) Jato Dynamics (1) Jazz (1) Jazzy rádió (2) jelentés (1) Jim Farley (2) Jim Rowan (1) JLR (5) Jochen Rudat (1) Jochen Siebert (1) Joe Biden (1) Jogger (1) jövő autója (2) Jürgen Stackmann (1) kabrió (1) Kalifornia (2) kamion (1) Kantar (1) kapitalizmus (1) karbantartás (1) kárérték (1) károsanyag-kibocsátás (13) kártérítés (1) karteritesed.hu (1) Kearney (1) Kecskemét (2) Keiretsu (1) képernyő (1) kerekasztal beszélgetés (1) kereskedelmi háború (2) kereskedő (1) készlet (2) kétfokozatú váltó (1) kézi váltó (2) KIA (10) Kia (5) kiállítás (2) Kia Ceed (1) KIA EV6 GT (1) Kia Niro (1) KIA Proceed (1) Kia Xceed (1) Kína (82) kínai autó (3) kínai autógyártás (43) kínai autógyártók (32) kínai autóipar (50) kínai autópiac (48) kipufogógáz (1) kisautó (1) kisautók (2) Klaus Fröhlich (1) Klaus H. Richardt (1) Klaus Schmidt (1) klímacsúcs (2) klímasemlegesség (10) klímavédelem (14) Klubrádió (5) Kodiaq RS (1) Koji Sato (1) kombi (2) konferencia (1) konnektivitás (4) koreai autóipar (1) koreai autópiac (1) környezetbarát (1) környezetszennyezés (5) környezetvédelem (27) koronavírus (25) Kossuth Rádió (4) közelekedésbiztonság (3) közgyűlés (1) közlekedés (3) közlekedés biztonság (2) közösségi közlekedés (1) KPMG (2) kriptovaluta (1) Krónika (1) Kuga (2) Lada (2) Lamborghini (3) Lancia (1) Land Rover (7) Leaf (1) LeasePlan (1) leépítés (1) Lee Iacocca (1) legértékesebb márka (1) légszennyezettség (4) Level 3 (1) Lexus (9) Lexus LBX (1) Lexus UX (1) LG Energy (1) Lightyear (1) Linde (1) lítium (1) lítiumos akkumulátor (2) lízing (3) logó (1) lopásvédelem (1) Luca De Meo (2) Luca de Meo (4) luxusautó (6) luxushajó (1) luxus szegmens (1) M1 (2) m1 (4) M3 (2) M340d Touring (2) M4 (1) M440i Gran Coupé (1) M8 Competition Gran Coupé (1) Magna (1) Magyarország (4) magyarországi autógyár (2) Magyarország élőben extra (1) magyar autógyártás (6) Magyar Autóklub (1) magyar autópiac (19) Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége (1) Makronóm (1) Manager Magazin (3) Mandiner (1) Marcello Gandini (2) márka (2) márkahűség (1) márkakereskedő (1) marketing (1) Markus Duesmann (8) Markus Schäfer (2) Martin Winterkorn (2) Mary Barra (2) marzs (1) Maserati (2) Maserati Grecale (1) Matthias Müller (1) Maybach (2) Mazda (17) mazda (1) Mazda CX-5 (1) Mazda CX-60 (2) Mazda CX-80 (1) Mazda Epic Drive (2) Mazda Motor Corporation (1) Mazda múzeum (1) Mazda MX-30 (1) Mazda MX-30 R-EV (1) Mazda MX-5 (1) Ma délután (2) Ma este (2) Ma reggel (5) McKinsey (6) megfigyelés (1) megosztás (4) menetpróba (2) Mercarius (3) mercedes (1) Mercedes (78) Mercedes-Benz (15) Mercedes-Benz Classic Csillagtúra (1) Mercedes-Maybach S580 4matic (1) Mercedes CLE (1) Mercedes EQE (2) Mercedes EQS (1) Mercedes E 220d (1) Mercedes gyár (2) Mercedes Maybach 6 Cabriolet (1) Mercesen (1) Mercosur (1) mesterséges intelligencia (1) metanol (1) MG (1) MG4 (1) MG5 (1) Michael Haberland (1) Michael Lohscheller (1) Michael Shu (1) Michael Steiner (1) Millásreggeli (75) MINI (1) Mini (3) Mini Cooper SE (1) minőségellenőrzés (1) Mitsubishi (3) mobile.de (1) mobilitás (6) Mobilitási kiállítás (1) mobilitási szolgáltatás (1) mobilitási szolgáltató (2) modellpaletta (1) Model 3 (5) Model 5 (1) Model e (1) Model S (2) Model X (1) Mokka (1) Mondeo (1) Moszkvai Közlekedési Múzeum (1) motor (2) motorozás (1) motorsport (1) multibrand gyár (1) Multivan (1) Müncheni autókiállítás (2) munkaerőpiac (1) munkahely (1) Mustang (6) Mustang California Special (1) Mustang Mach-E (4) műszaki vizsga (1) MX-30 (1) MX-30 R-EV (2) MX-5 (1) MySuzuki Hungary (7) nagycsaládos (1) Navara (1) nearshoring (1) Nemak gyár (1) Németh Balázs (1) Németország (66) német autógyár (1) német autógyártás (9) német autógyártó (1) Német Autógyártók Szövetsége (1) német autóipar (31) német autópálya (2) német autópiac (13) német autótámogatás (2) német civil szervezet (1) német kormány (2) nemzetvédelmi akcióterv (2) neongáz (1) népszavazás (2) NEV (5) New Green Deal (1) Nicolaus August Otto (1) nikkel (2) NIO (3) Nio (1) Niro (1) Nissal (1) Nissan (23) nitrogén-oxid (1) NO2 (1) Northvolt (1) Norvégia (2) Nvidia (1) NX (1) NX 450h+ (1) nyereség (1) nyersanyag (1) OBFCM (1) Ocean SUV (1) Octavia (1) OECD (2) OEM (2) okosautó (1) okosváros (1) olaj (2) olajfogyasztás (1) Olaszország (4) olasz autógyártás (2) olasz autóipar (6) Ola Källenius (9) oldtimer (1) Oliver Blume (3) Oliver Hoffmann (1) Oliver Zipse (11) Olivier Francois (1) Omoda (1) online értékesítés (7) online vásárlás (3) önvezetés (35) önvezető autó (24) önvezető technológia (12) Opel (17) Opel Astra (3) Opel Astra L (1) Opel Mokka-e (1) öreg autó (1) Oroszország (2) orosz autóipar (3) orosz autópiac (3) Oslo (1) Otosan (1) Overtrail (1) Panasonic (2) panaszkezelés (1) Paolo Pininfarina (1) Paolo Scudieri (1) Pappas Auto (4) parkolás (1) Passat (5) Patrick Koller (1) PA Consulting (1) Pénzcentrum (2) Pesti Hírlap (1) Peter Mertens (1) Peter Nota (1) Peter Schreyer (1) Peter Thiel (2) Peugeot (10) Phaeton (1) Phantom (2) PHEV (38) pickup (3) Piech Automotive (1) Pillar-to-Pillar (1) Pininfarina (3) plug-in hibrid (48) PM részecske (1) podcast (1) Polestar 2 (1) politika (2) Polo (1) poltika (1) Porsche (33) Porsche 911 (7) Porsche Hungária (1) Porsche Hungaria (1) Porsche Taycan (5) Porsche teszt (2) Porshe (1) PR (1) prémium autók (6) Prius (1) profitabilitás (2) PSA (18) PSA csoport (2) Puzsér Róbert (1) PwC (3) Q4 e-tron (1) R8 (1) Rajnai Tamás (1) Ralph Gilles (1) Ram (1) Range Rover (1) RAV4 (2) RCEP (2) recesszió (1) refactory (1) Reggeli gyors (1) Reggeli Manna (1) Renault (44) Renault-Nissan (7) Renault-Samsung (1) Renault Clio (1) Renault Hungária (1) Renault Megane E-tech (1) Renault Rafale (1) repülő autó (1) részecsketerhelés (1) részvény (3) Retro Classics (1) reverse engerneering (1) reverse engineering (1) réz (2) robbanómotor (1) robotaxi (1) robottaxi (1) Rolls-Royce (7) Rolls-Royce Cullinan (1) Rónai-Horst László (1) roncsautó prémium (1) Rößler (1) Rover 800 (1) Royal Honda (1) rozsda (1) rozsdásodás (1) RS3 (1) RS4 (1) RS5 (1) RS6 (1) RS6 GT (1) RS Q3 (1) RS Q8 (1) RTL (2) Rupert Stadler (3) S-klasse (1) S-osztály (5) sajtótájékoztató (2) Samsung (2) Samsung SDI (1) Sandero (1) Sandy Munro (2) SAP (1) Seal (1) SEAL U (1) SEAT (3) Seat (3) Seat Leon (1) sebességkorlátozás (10) shared mobility (1) Share now (1) Shell (1) Simon-Kucher (1) SIXT (1) skateboard (3) Skoda (15) Skoda Enyaq (2) Skoda Enyaq Coupe RS (1) Skoda Octavia (2) Skyactiv-X (1) SK On (1) Sláger FM (3) Smart (1) Sony (1) Sorento (1) Spanyolország (3) spanyol autópiac (1) Spectre (2) Spectre Coupé (1) Speedzone (2) Spider Veloce (1) Spiegel (1) Spirit FM (1) Sportage (3) sportautó (4) Ssangyong (1) Ssangyong Motor (1) start-stop rendszer (1) statisztika (2) Stefan Hartung (1) Stellantis (38) Stella Li (1) Stelvio (1) Stuttgart (2) Subaru (1) Suda (1) Summa (5) Super Cruise (1) Supra (1) SUV (19) Suzuki (8) Suzuki Jimny (1) suzuki vitara (1) Svájc (2) Svédország (1) Sx4 S-Cross (1) szabadkereskedelem (2) szabályszegés (1) szakszervezet (1) szálló por koncentráció (2) szedán (4) szemtől szembe (1) szén (1) széndioxid-kibocsátás (75) széndioxid kredit (2) szerviz (1) szintetikus üzemanyag (22) Szlovákia (1) szmogrendelet (1) szmogriadó (1) szoftver (8) szoftverfejlesztés (5) Szövetségi Hálózati Ügynökség (1) sztrájk (1) szubvenció (1) Szuperzöld (1) S 500 (2) S osztály (1) T-modell (1) T6 (1) T7 (1) Takahiro Hachigo (1) támogatás (1) tankolás (2) Targa (1) tartósság (1) taxi (1) Taycan (2) taycan (1) TCO (1) techcégek (8) technológiai nyitottság (8) technológiai trendek (1) technológia semlegesség (11) Telekom (1) Telenor (1) Tencent (1) tengerjáró (1) terepjáró (2) termelés (1) termoablak (1) tesla (1) Tesla (99) TeslaPilóta (1) Tesla pickup (1) teszt (2) thermo ablak (1) Thierry Bolloré (3) Thomas Koch (5) Thomas Schäfer (2) Tiguan (1) tokiói autókiállítás (1) töltőhálózat (5) Tonale (1) toplista (1) Törökország (1) Torsten Müller-Ötvös (1) Toshihiro Mibe (1) Touareg (2) Toyota (56) Toyota Aygo X (1) Toyota Mirai (2) Toyota Yaris (1) Toyota Yaris GR (1) tőzsde (4) Trabant (3) Transalpina (3) Transport & Environment (4) Trend FM (3) Trinity (1) trükkök (1) TRUMPF (1) Tucson (1) túlkapacitás (2) túltermelés (2) tuning (1) TÜV (1) tűz (1) tüzelőanyagcella (4) Type R (1) UAW (2) ügynöki modell (4) újrahasznosítás (1) új autó (10) új autó eladás (3) új autó eladások (3) új autó vásárlás (6) Ukrajna (2) Ulrich Hackenberg (1) United Auto Workers (2) USA (11) Uscale (1) UX 300e (1) üzemanyag (1) üzemanyagfogyasztás (1) üzemeltetési költség (2) V8 (7) válság (3) Vályi István (1) vám (2) Varga László (1) Varga Zsombor (1) városi autó (2) vasérc (1) VDA (5) védővám (1) veterán autó (2) vevőelégedettség (2) vezetéstámogató rendszer (9) Viktorin Tamás (1) Világgazdaság (1) világválság (1) villamosenergia (2) villanyautó (181) villanybusz (1) villanyhajtás (11) villanylobbi (1) villanymotor (4) Visszapillantó (3) Volkmar Denner (2) Volkswagen (73) Volkswagen Golf (2) Volvo (21) Volvo Cars (2) Volvo EX30 (1) VW (73) VW csoport (5) VW Golf (1) VW ID 4 (2) VW konszern (25) VW T-Roc (1) Wang Chuanfu (1) Waymo (2) Wayne Griffiths (1) We Predict (1) Wiesbaden (1) Winfried Kretschmann (1) WLTP2 (1) Wolfgang Bernhart (1) Wolfgang Reitzle (3) Wolfsburg (1) X-ceed (1) XC40 (1) XC40 Recharge Twin (1) Xiaomi (1) Xpeng (2) Xpeng Motors (4) Yaris (2) youngtimer (1) Yugo (1) ZalaZone (2) zéró emisszió (3) ZF (1) zöld technológia (3) Címkefelhő

Blogajánló

Kinek kell félnie a NAV támogató eljárásra szóló meghívójától? Manapság sok külföldi befektetéssel rendelkező magánszemély kap levelet a NAV-tól, amelyben meghívják őket, hogy egy úgy nevezett támogató eljárásban való részvételre. Ennek keretében a hatóság a magánszeméllyel szorosan együttműködve szeretne megbizonyosodni arról, hogy a külföldi számlákon tartott… adozasrolerthetoen.blog.hu
blog.hu

Archívum

  • 2025 május (9)
  • 2025 április (14)
  • 2025 március (16)
  • 2025 február (13)
  • 2025 január (16)
  • 2024 december (18)
  • 2024 november (11)
  • 2024 október (11)
  • 2024 szeptember (21)
  • 2024 augusztus (11)
  • 2024 július (12)
  • 2024 június (15)
  • Tovább...

Feedek

  • RSS 2.0
    bejegyzések, kommentek
  • Atom
    bejegyzések, kommentek
XML

Egyéb

süti beállítások módosítása
Dashboard