Ma reggel a Hyundai/Kia együttesen bemutatta online formában, zoom meetinges kérdez-felelek-kel követve az E-GMP platformot.
Villanyautós szempontból nézve nem lehet eléggé hangsúlyozni az esemény fontosságát. Sajnos az ismert okok miatt nem működik a személyes részvétel most egy ilyen eseményen.

Sajtóanyag lesz később, de megpróbálom összefoglalni a legfontosabb tudnivalókat:
Jövő év elejétől indul el az E-GMP platform alapú autók gyártása. Az elektromos, globális, moduláris platform lesz az alapja, a gerince mindennek, ami a koreai gyártó szempontjából elektromos autó offenzívában lényeges szerepet játszik. Lesznek később is olyan autók, amin nem ezen alapulnak majd, de ez lesz a fontos technikai alap.
Nem eldöntött, hogy hidrogén alapú dolgokat is ráhúznak-e erre a technikára. PHEV és hibrid nem lesz ezen a platformon. Tisztán elektromos alap.
C szegmenstől indulva, D és E-ig is eljuthat a modellkínálat ezen. Minden ami erre épül, teljesen új modell lesz, már ismert típusokat nem fognak erre felhúzni. SUV és személyautó egyaránt lesz, haszongépjármű is, és robottaxit is terveznek.
Koreai gyártásból indul a E-GMP, de a cég globális gyártási hálózatára is ki fog terjedni a gyártási feladat.
2025-re 23 elektromos modellt terveznek, ebből 11-12 lesz E-GMP alapú.
800V-ra van kialakítva a rendszer. 15-18 perc alatt fel lehet tölteni az aksikat, ha minden adott a dologhoz, ideális esetben. 50kWh a legkisebb aksi, standardizáltak a cellák, szabadon növelhető az aksi mérete. Jellemzően 70KW és 200KW között lesz a teljesítmény.
300-400 kilóval nehezebbek az autók még mindig, egy összehasonlítható belső égésű motoros autókhoz képest.
Áttervezett klíma és harmadik generációs hőszivattyú hatékonyságnövelést jelent a klimatizálásban, és kisebb helyett is foglal el az autóban.
A Genesis is megkapja a technikát.
600 lóerő is lehet a legnagyobb teljesítmény. Az alap a hátsó kerék hajtás, a hátul elhelyezett motorral, de lehet négykerék meghajtás is, első motorral is.
5 méteres lesz a legnagyobb autó ezen az alapon, és 3 méter fölötti lehet a tengelytáv.
Garanciális feltételek még nincsenek eldöntve, de nagyvonalúak lesznek, ahogy ezt a gyártótól megszoktuk az elmúlt években.
20 éve fejlesztenek elektromos autókat. 4-5 évig tartott az E-GMP fejlesztése. Nyitottak arra, ha valamely konkurens szeretné átvenni, megvásárolni a technikát.
N modell nincs még eldöntve, de nagyon valószínű, hogy lesz.
Magas fordulatú motorok lesznek, 260 km/h-s végsebesség lehetőséggel az autóknak. 20 000 fordulat körüli motorokkal emiatt nincs szükség váltóra.
130mm az akksi konzol magassága, a súlyeloszlás nagyon fontos szempont volt a tervezéskor, a vezetési élmény szempontjából is.
Közeli jövőben nem számíthatunk szilárd test alapú akkumulátorokra, de benne van a pakliban, hogy a jövőben lesz ilyen technikával ellátott E-GMP alapú autó is.
Elnézést, ha pontatlan voltam néhol, a sajtótájékoztatón a kérdésekre jött válaszokat igyekeztem azonnal leírni nektek. További, részletesebb infókat a sajtóanyag átböngészése után fogok tudni adni.