Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Észrevétlen mindennapi harcosként páratlanul jól helyt áll az új Kia Niro

2024. január 17. - Várkonyi Gábor Autóblog
Hogy van koreaiul, hogy "Das Auto"? Az első Niro megvan még? Igen, az az autó, ami majdnem úgy néz ki, mint ez, de leginkább sehogy nem néz ki, sehova nem lehet besorolni, se nem nagy, sem nem kicsi, se nem izgalmas, se nem kiemelkedő, mégis kifejezetten elégedettek vele a használói.

419958560_884509430132006_1278577514343265371_n.jpg

Az evolúciós stratégiát követve nem nagyon tértek el az eredeti koncepciótól az utód tervezésekor, mégis, lényegesen igényesebbnek, csiszoltabbnak, részletgazdagabbnak, "húsosabbnak" érződik az aktuális Niro.

Egy újabb példa arra, hogy hatékony hajtáslánc és átgondolt koncepció mellett a dedikált villanyplatform helyett a különböző megoldásokat befogadni képes technika jelenleg az okosabbnak tűnő választás gyártói szempontból. Feltételezve, hogy olyan gyártót nézünk, amely nem egy "egy témájú" vállalat.

Nem mellesleg az a tapasztalatom, hogy a nem elkötelezett, de a téma iránt érdeklődő villanyautósnak valamiért emészthetőbb ez a hozzáállás. Nem kell "akkorát" ugrani gondolatban. Aki nagyon rajta van az elektromos kérdésen, az a radikálisan új koncepciót élteti, arra más gyártók vannak, a szelídebb megközelítés meg az eddigi jelleget vágyja, csak más hajtással.

419972780_884509660131983_5648967893360016280_n.jpg

A két világ közepét adó koncepciókkal tud nehezen megbarátkozni a közönség, mert a techy felhasználóknak a "régi világ" képviselői úgysem tudnak elég izgalmasak lenni, az átlag felhasználó ingereit pedig az is eléggé leterheli, ha más hajtáshoz kell szoknia.

Az az érzésem, hogy jól mérték fel a koreaiak, hogy nem kell egyből kiönteni a gyereket is a fürdővízzel, amikor egy "normális", de történetesen villannyal hajtott autót is elhelyeztek a palettán, ráadásul ez már nem az első ilyen felállás.

Kifejezetten szerethető továbbra is, hogy a végtelen számú kis segítség az autóban érzésre is értünk van, és nem agyon akar nyomni a jelenléte állandó fitogtatásával. Az olyan németes lenne...

Be kell vallanom, hogy a vezetéssel kapcsolatos kérdésekre érezhetően nem jutott már annyi energia, mint a jól működő hajtásra és a viszonylag gyors töltésre. A hátsókerekes koncepció bizony tartogat előnyöket trakció és fordulókör szempontjából, egyikben sem különösen erős a KIA, a kissé túlszervózott kormányzás és az ambíciótlan, távolságtartó karaktere nem az élményeket kereső vezetők, vagy a megmaradt mechanikai érzetet kutatók autójává teszi. Egy első kerekes autóból is lehet ebben a tekintetben jobbat kihozni, elég elmenni a francia konkurenciához.

419962549_884509530131996_6421220211911240300_n.jpg

Észrevétlen mindennapi harcosként ugyanakkor páratlanul jól helyt áll a Niro, átlagnál alacsonyabb fogyasztással, praktikus, jól átlátható karosszériával és pont jó méretekkel. Nem utolsó sorban mohón falja az áramot, amikor tele kell töltenie a "bendőjét", és a hatótáv is egészen használható. Ha egy autót kellene ajánlanom, mint kapudrogot a villanyozáshoz kezdőknek, akkor ez lenne az.

419943543_884509590131990_2164725270108397229_n.jpg

419945575_884509966798619_4093108748207629446_n.jpg

419954794_884509766798639_881720270032058853_n.jpg

419958575_884509913465291_3737060401322426177_n.jpg

419971073_884509846798631_2240972479352609641_n.jpg

420042610_884509306798685_7034995832342852973_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr3718304835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása