4 év múlva állítólag mégis itt lesz az Apple autója, ami körül minden létező híresztelést hallottunk már az elmúlt években.
Ami biztosnak látszott mindvégig: az Apple nem lesz hagyományos autógyártó. Túl sok vele a vesződés, túl kevés pénzért. Olyan profitrátákhoz szokva, mint amit ők tudnak produkálni, csak mosolyognak az egészen.
Hírbe lett hozva sok különböző cég a "bérgyártás" kapcsán. Kézenfekvő a Foxconn, pozíciónálta is magát az elmúlt időszakban, mint iparági standardot meghatározni akaró feltörekvő elektromos gyártó.
A tech szakértők mégis 3 másik játékost látnak elől abban a versenyben, hogy ki készítse el az Apple-nek a "héjat", amibe mindenképpen saját szoftver lesz használva, és mindenképpen saját akkumulátor is. A két legfontosabb, legnagyobb hozzáadott értékkel járó mezőn tehát az Apple saját utat jár, ez lesz a meghatározó DNS, a többit meg majd intézi az, aki ehhez jobban ért.
A Tesla, a VW és a Magna Steyr az elemzők szerint a 3 legesélyesebb cég, akit bevonnak a projektbe, de tajvani cégekről is hallani.
A Tesla elsőre kézenfekvő lehet, de pont abban, amiben igazán elkelne a segítség, nem annyira megbízhatóak, azaz egyenletesen, jó minőségben és pontos határidőre szállítani autókat, amelyeket ráadásul továbbra sem feltétlenül tudnak nyereségesen gyártani, tehát nem is annyira érdekük ez a felállás. Amiben a Tesla igazán jó, azt pedig pont az Apple támadja. Ahogy írtam is: saját szoftver, saját akku.
A VW az elemzők szerint is a legesélyesebb, hiszen pont az említett két dologban nem annyira erősek (még), ugyanakkor nagy skálán pontosan dolgozni, mint hagyományos gyártó, nagy tapasztalattal és jól tudnak. A két cég között ráadásul van is együttműködés most is.
A Magna Steyr mint hagyományos mérnöki szolgáltatásokat és bérgyártást kínáló vállalat profilját tekintve abszolút illeszkedik a képletbe, ráadásul az egyik legprofibb ezen a téren, világviszonylatban is, és a Fiskernek elektromos autót is fognak hamarosan gyártani.
Összegyűjtöttem 4 linket, ami szerintem releváns infóhoz vezet a kérdésben: Businessinsider.de, Automobilwoche.de, T3n.de, Bloomberg.com