Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Cupra Formentor: a Cupra márkává avanzsálásának első önálló képviselője

2021. január 12. - Várkonyi Gábor Autóblog

10-12 éve, amikor elkezdett terjedni a hanggenerátor a "sportos" autókban, egy kicsit megmosolyogtuk ezeket a kollégákkal. Ment a macsó duma, alkoholmentes sörről, meg a guminőről, meg az összes ilyenkor szokásos béna sztereotípiáról, amit a "kamu" brummogással azonosítottunk. Volt az egészben egy kis szekunder szégyen érzet. Sajnálat. Négy henger, mi, és itt púposkodunk? Épp hogy csak egy "na eredj innen hülyegyerek" tockost nem adtunk az autónak olyan Torrente stílusban.

137634358_826483321483061_4299260460085474551_o.jpg
Hát, nagyot változott a világ kis idő alatt. A három hengeres, plug-inos, CVT-s, szétfojtott, vezetési élmény fogalmát is ferde szemmel néző világban, ahol ünnepnap, ha még "rendes" tesztautót kap az ember, és nem valami ökomobilt, amihez úgy kell mosolyogni, mint amikor sikerül visszatartani társaságban azt, aminek nem kell kijönnie, nos, manapság egy kétliteres négyhengeres turbónak is úgy örül az ember, mint majom farkának. Pláne egy ilyennek, 155 lóerős literteljesítménnyel. Hanggenerátorból jövő vényolccal. Ami egy évtizede röhej volt, azt ma keblünkre öleljük. Valaki még gondol az autóbuzikra. Valaki még szeretné, hogy élvezzük a hangját. Már az se érdekes, hogy nem igazi. Mint amikor a mátrixban a moslékot kell enni, de néha megnézed a piros ruhás nőt, és nem érdekel, hogy egy kódsor, mert legalább szép.

Cupra Formentor. Kicsit olyan erőltetett, meg az a logó is milyen már. Gondolod. Aztán mész egy kört vele, és már az sem érdekel, hogy SUV. Mert egyébként nem is az. Alig magasabb egy sima Leonnál. Nem érted, hogy manapság ki mert még invesztálni egy olyan projektbe, aminek a lényege, hogy jó legyen vezetni, el lehessen rúgni, csinálja, amit kell, és stimmeljen a csomag. Nem akarom túl ragozni, Cupra márkává avanzsálásának első önálló képviselője egy komoly élvezeti értékkel bíró, tisztességesen megcsinált hot hatch a fél, vagy inkább negyed emeleten. Remélem, hogy sikeres lesz. Nagyon remélem. Működni kell ezeknek a koncepcióknak ahhoz, hogy a gyártók lássák még bennünk, vezetni szerető, autókért rajongó táborban azt az üzleti potenciált, amiért nekilátnak futóművet faragni, váltót hangolni, hajtást csiszolni. Sok Cuprát szeretnék látni.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr4816385434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása