Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Majdnem minden második német vásárló Európa legnagyobb használt autós online platformján a régebbi autókra vágyik

2021. január 18. - Várkonyi Gábor Autóblog

Kaptok tőlem hétfőre egy kis "régen minden jobb volt" bejegyzést. � Viccet félretéve, ezt nem én állítom, hanem a mobile.de által megkérdezett autóvásárlók megdöbbentő 45,5 százaléka. Majdnem minden második német vásárló Európa legnagyobb használt autós online platformján a régebbi autókra vágyik.

139667556_830304627767597_1852585149009522433_o.jpg
Nem meglepő módon a 18-24 közöttiek 67,5 százaléka az újabb autókat részesíti előnyben. Ez soknak tűnik, de egyben azt is jelenti, hogy még a fiatalak közel harmada is jobban vonzódik az általuk is karakteresebbnek leírt korábbi autókhoz. Ez a korosztály saját erőből azonban ritkán tud autót vásárolni illetve fenntartani Németországban is.

A 45-54 év közöttiek fele (!) inkább az oldtimer autókat preferálja az újakhoz képest. Ebben nyilvánvalóan van egy fiatalságukhoz kapcsolódó, nosztalgiában fürdőző gondolat is, ugyanakkor sokat elmond a kérdésről, hogy 69% jelölte meg elsődleges oknak, hogy karakteresebb autók voltak régiek. 60.6% egyenesen a legnagyobb előnyként azt jelölte meg, hogy nincs a régebbi autókban a maiakra jellemző felesleges és bonyolult elektronika, és szükségtelen extrák tömkelege. 54,6% szerint egyénibb formatervekkel rendelkeztek a régi autók, 50.9% az alacsonyabb fenntartási költségeket adta meg a vonzódás okának.

A legjobban a VW T1-re vágynak a vásárlók, 30,4% szeretné viszontlátni valamilyen formában a típust.

A Mercedes W 113, azaz a Pagoda a második legnépszerűbb "oldie", 23,1% vágyik rá.

Harmadik a Porsche 912, 17,2 százalékkal.

Negyedik a Citroen Kacsa, 14,3 %.

Ötödik az Opel Manta, 14% szeretne ilyen autót magának tudni.

A fiatalok között a Trabant is nagy népszerűségnek örvend egyébként.

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr9316394656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miert? 2021.01.18. 20:34:28

Kedves Gábor
Értem az adatokat, csak az nem világos, hogy mit akarsz ezzel mondani ? Ez most sok? vagy kevés? Vagy a hagyományos autók szerelmeseit biztatod vele, hogy nem kell berezelni?

Németországban 2020ban eladott autók 1.2%volt elektromos. Nyilván a túlnyomó többség jelenleg nem villanyautóban gondolkozik. Dehát 10 évvel ezelőtt Norvégiában is ez volt a helyzet, aztán elég gyorsan megváltozott. 2020ban a Norvégiában eladott autók több mint 50%a villanyautó volt. Szerintem Németország is hasonló pályát fog befutni, csak talán egy kicsivel lassabban, mert nagyobb országnak nagyobb a tehetetlensége is.

EnnDii 2021.01.19. 16:07:41

Engem az érdekelne, hogy ez valami kérdőív alapján jött ki vagy egy keresés alapján, a kérdőív mennyire volt reprezentatív. Az, hogy szeretnék feltámasztani a típust az nem feltétlen a régenmindenjobbvolt miatt van, hanem ezek kult autók, a legtöbb beleégett az ember agyába. Mint a Mini, Bogár vagy az 500-as csak azokat már gyártják. A T1-eshez hasonló autó gyártása pedig tervbe van, ahogy a Renault 5-ös elektromos változatának a terveivel is a napokban találkoztam. Szóval ez inkább csak nosztalgia, mint az akkori autók jósága előtti hódolat.

Dany 2021.01.19. 16:58:43

@miert?: Norvégiában azért van egy irgalmatlanul magas adó(valami útadó szerűség) a belsőégésűekre, ez azért némileg árnyalja a képet.
süti beállítások módosítása