Összességében rettentő gyenge évet zárt az európai autópiac. 24% mínusz 2019-hez képest, 11.94 millió eladott autó. Ez a leggyengébb eredmény 1993 óta. A '93-as év volt az első, amelyben a vasfüggöny leomlása utáni 27 piacot együtt számolták.
Decemberben az ID.3 közel volt a Golf-hoz, a Tesla Model 3 eredménye nagyon figyelemre méltó.
Minden negyedik elektromos autót a VW csoport adta el tavaly Európában, a Tesla a 2019-es 31 százalékos részesedését nem tudta megtartani, 2020-ban az akkumulátoros elektromos autók 13,3 százalékát tudhatta magáénak.
Az EU 23 legnagyobb piacán a Renault ZOÉ bizonyult a legtöbbet eladott autónak, 99,261 darabbal. A Tesla Model 3 a második, 85,713 darabbal. A dobogó harmadik fokára az ID.3 állhat, amely helyből 56,118 darabbal indított. Kona, E-Golf, 208, Niro, Leaf, E-tron, i3 a további sorrend a BEV TOP10-ben.
A plug-in hibrid eladások is izgalmasan alakultak 2020-ban, itt szintén a szűkített, 23 piacra vonatkozó adattal tudok szolgálni.
A-osztály: 29,427, Outlander: 26,673 XC40: 26,506 Ez a három dobogós.
Passat, 3-as BMW, Kuga, XC60, Q5, E-osztály Niro fért bele ebbe a sorrendbe, a számok itt ugyanakkor szorosabbak, a TOP10-be utolsóként kvalifikált Niro PHEV is közel 18 000 autót jelent.
A Volvo nagy sikere ebben a szegmensben megalapozta, hogy eladhatott CO2 kvótát a Fordnak, amelynek Kuga modellje vélhetően még jobb helyezést érhetett volna el, ha nincs az a probléma az akku beszállítóval, ami miatt nem eladási stop van az autókon.