A vártnál is nagyobb turbulenciával reagált a tőzsde a Renault pénteki év értékelőjére, pedig nagyjából sejteni lehetett, hogy Luca de Meo első ilyen jellegű rendezvénye nem a champagne-ok pukkanásától lesz hangos.
8 milliárd euró mínusz 2020-ra, az nem semmi. Ebből a 8 milliárdból viszont 5 milliárd a Nissan "számlájára írható", amit napokkal korábban közzétettek már.
Az év első fele mindenhol a koronavírus okozta nehézségek jegyében telt. 2020 második felétől van Luca de Meo kezében az irányítás, és azóta van újra gazdája a boltnak. 2020 második felében az autó üzletág nyereséget is termelt. A 3 milliárdos költségcsökkentés, ami a fix költségekre vonatkozik, gyorsabban halad a tervezettnél. Voltak tehát pozitív hírek is.
Ezeket a befektetők, akik negyedéves ciklusokban gondolkodnak, nem igazán akarták meghallani, a cégvezető szavait a jövő év bizonytalanságairól annál inkább. Luca de Meo egyszerűen őszinte volt azzal kapcsolatosan, hogy a Renault is szenved a chip hiánytól, várhatóan itt is százezres nagyságrendű autót nem tudnak majd legyártani a hiányzó alkatrészek miatt. A piac rendkívül kiszámíthatatlan, és nyilván egyszerűbb lett volna hitegetni a befektetőket, a Renault vezetője nem ezt választotta. Időlegesen 8.5 százalékos részvényárfolyam csökkenéssel honorálták a szavait.
Bruno Le Maire, Franciaország pénzügyi és gazdasági minisztere időközben nyilatkozott: "Teljes a bizalmunk a Renault vezetésében, a vállalat megerősítésére kidolgozott terv meggyőző". Mint ismert, az állam 15 százalékos tulajdonosa a cégnek.
Az évtizedes tapasztalat a villanyautóknál Luca de Meo szerint stratégiai előnyt jelent, amire érdemes építeni. Nem csinál titkot a cég helyzetéből, de abból sem, hogy milyen tempóval, és milyen határozottsággal építi át és találja fel újra a márkát. Reálisan 2023-ra állhatnak ott, hogy stabil üzleti modellel és jó pénztermelő képességgel egy egészséges struktúrában vághatnak neki az iparág transzformációjának következő kihívásai elé.