A Morgan Stanleynél elemezték a februári amerikai autó eladási adatokat és arra jutottak, hogy a Tesla piaci részesedést veszít a Mustang Mach-e ellenében.
A elektromos autók piaca 34.1 százalékkal nőtt, miközben teljes eladások 5 százalékkal csökkentek.
Az akkumulátoros elektromos autók piacának egy évvel ezelőtt a 81 százalékát uralta a Tesla, ez jelentősen, 69 százalékra csökkent, és ez a csökkenés a Morgan Stanley szerint szinte teljes egészében a Ford Mustang Mach-E-nek köszönhető.
Az elektromos autók februárban a teljes piac 2,6 százalékát tették ki. Ez tavaly 1.8% volt.
Több kommentátor hozzáfűzte a hírhez, hogy a Tesla a többi gyártóhoz képest jóval kevésbé részletes adatokat ad meg a pontos eladási számaival kapcsolatosan, februárban átalakítások miatt álltak a gyártósorok a Model S és X esetében, a Model 3 pedig alkatrész hiány miatt lassabban készült a szokásosnál. Ez utóbbi egyébként a konkurenciánál is gondot okoz. Ez árnyalja ugyan a képet, de ezzel együtt minden elemzésben kiemelik, hogy bár abszolút domináns szereplője az elektromos autó piacnak a Tesla, a részesedése ebben a szegmensben 50% alá fog esni, mert számos gyártó, a Fordhoz hasonlóan, most indítja a modell offenzíváját.
Abszolút értelemben ezzel együtt is növekedési kilátások vannak a márkánál, hiszen az elektromos piac a tavalyi 1.8% részesedésről rövid időn belül a 10%-ra fog kapaszkodni az Egyesült Államokban, ezért a relatív gyengülő pozíció mellett is növekedő darabszámokkal lehet számolni.