Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Hyundai Tucson teszt: a kategória legjobb ajánlata

2021. március 29. - Várkonyi Gábor Autóblog
Mielőtt belekezdünk: igen, SUV. Lépjünk túl ezen. A vevők ezt szeretnék, semmilyen jele nincs annak, hogy ez a trend változna, sőt, a "hagyományos" limuzinok, kombik kihalófélben vannak a tömeggyártóknál. Ebben a kategóriában kell bizonyítani annak, aki sikeres akar lenni.

166023325_213116220604667_1176065285460305488_o.jpg
Most, hogy ezt lerendeztük, lássuk, miért a kategória legjobb ajánlata jelenleg a Tucson.

Kérem, hogy egyetlen fanatikus koreai hívő se orroljon meg rám, de elmondom, hogy miként magyaráztam az elmúlt években a Hyundai helyzetét néhány, náluk is sikeresebb, és régebb óta a bizniszben lévő márkával összehasonlítva. A Hyundai nekem olyan volt eddig, mint az Aldi saját márkás termékei az eredeti márkákhoz viszonyítva. Érthetőbben: a Hyundai volt az aldis VW. Majdnem olyan jó mindenben, mint az eredeti, sok mindenben nagyon hasonlít is, de azért teljesen nem ér fel hozzá, ár/érték arányban viszont simán veri azt. Mielőtt jönne a nagy felhorkanás, hogy így a megbízhatóság, meg úgy a gonosz németek: nézzetek meg egy 8 évvel ezelőtti Golfot, meg egy akkori i30-at, aki nem totál elvakult német gyűlölő, vagy nem hallgatta még rongyosra a Gangnamot, az érti, hogy miről írok. Semmi degradáló nincs ebben.

Most jön a csavar. A Tucson az első olyan modell, ahol a helyzet fordult. Ez jobb, mint bármi más ebben a kategóriában.

Amikor a német lapokban veri egy koreai az örök kedvenc Tiguant a maga territóriumán, annak nyomós oka kell, hogy legyen. Nagyon nyomós.

Olyan ez, mint amikor a világklasszis művész, vagy sportoló kimegy a színpadra, vagy a pályára, és az alapszámát flegmán és egykedvűen, elnagyolva adja elő. Ő már ennél tovább van, ő most megmutatja, hogy egy szinttel magasabbra helyezi a lécet, csak éppen nem sikerül az előadás, mert túlművészkedi, illetve addig cselez, amíg orra nem esik. Ez történik jelenleg a németeknél. Miközben alapkompetenciákat felejtenek el, és egyszerűen nem állnak úgy össze az autók kerek egésszé, ahogy eddig, legalábbis a VW csoportnál a 8-as Golf alapú termékeknél, addig a koreaiak alázatosan teszik a dolgukat.

Kis magyarázat: mindkét cég számára alapvetően a "másik" a viszonyítási pont az európai piacon. A németek nem jegyeznek mást, a koreaiakra figyelnek, a koreaiak meg nem véletlenül halásszák el a németek legjobb szakembereit, és adnak nekik szabad kezet, hogy megcsinálhassák a legjobb autókat. Legyen szó futóműről, motorokról, minőségérzetről, vagy dizájnról, a kulcs emberek jelentős része német a koreaiaknál. Ezért is áll a diszkontlánc saját márkás analógiája.

A követő azonban kilépett az árnyékból, és diktáló lett. Amit a Hyundai a Tucsonnal letett az asztalra, az bámulatos. Nincs rajta fogás. Első körben szándékosan egy alaphoz közeli verziót kértem. Kézi váltóval, 1.6-os turbóval. Minden része stimmel. A felhasználónak segít, végig háttérben maradva. Nem fitogtatja a "tudását" azért, hogy utána belebonyolódjon abba. Nem fagy le semmi. A fontos dolgoknak van külön "gomb", ami ugyan nem gomb, de lényegtelen is, nem kell a menüben barangolva keresgélni alap funkciókat. Fantasztikusan magától értetődő minden, ahogy annak lennie kellene.

165639903_213116407271315_3335997020577955650_o.jpg
A dizájn ízlés kérdése, szerintem stimmel, de nem feltétlenül az én stílusom, a tapasztalataim szerint egyébként túlnyomórészt lelkesedést vált ki az emberekből. A hátsó lámpa engem nagyon emlékeztet a Mustang Mach-e-re, de lehet, hogy ezzel egyedül vagyok. Az eleje kifejezetten izgalmas.

A belső, az álom. Végre valaki megint tesz szövetet a műszerfalra. Otthonos, ízléses, barátságos fogás. Az anyagok kiválóak, az illesztések, a megmunkálás példás. Zörgés nincs. Érződik, hogy beletették ebbe is az energiát, bőségesen. Egyedi, de nem túljátszott, minősége, de nem rideg.

Kézi váltóval, alap motorral is tökéletesen élhető, van erő, kezesen mozog, érett, kerek az egész csomag.

Ne felejtsük ehhez a baráti árazást, a jó maradványértéket, és a példátlan, öt év kilométer korlátozás nélküli garanciát. Minden egyben van ahhoz, hogy taroljanak vele.

Én nagyon örülök annak, amikor kiemelkedő terméket próbálhatok, bárki is csinálja azt. Manapság egyre kevesebb a valóban jó autó, a kifogások meg sokrétűek: környezetvédelmi norma miatt fullad a motor, nem maradt pénz az anyagokra mert elment minden a (félig működő) infotainmentre, spóroltunk a futómű hangoláson meg hardveren, mert a vevőnek már úgysem fontos, hogy milyen az útfogása az autónak... Minden újabb autóba behúzott nyakkal ülök be lassan, és elmormolok egy imát, hogy ne legyen sokkal rosszabb az élmény, mint az eggyel korábbi típusnál, és ebben sajnos semmi túlzás nincs.

Erre itt egy – viszonylag – olcsó SUV, egy tök egyszerű kivitelben, és működik, mindene. Jó vele menni, élhető, könnyen kezelhető, és autószerű. Köszönjük, Korea. Élre álltatok ebben a kategóriában.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr416483662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása