Stuart Rowley, a Ford európai vezetője érdekes stratégiát vázolt több interjúban is az amerikai gyártó itteni terveire.
Az érvei teljesen logikusak, ha a középtávú helyzetet nézzük a kontinens autópiacának az alakulása kapcsán. Rowley terve dióhájban: merjen a Ford amerikai lenni.
Egyszerűen hangzik, de a megvalósítása csak azért lehetséges, mert a VW csoporttal kötött MEB platformos elektromos autókkal a compliance kérdést megoldják.
Az amerikai modellekre viszont a jelek szerint van élénk érdeklődés és fizetőképes kereslet, és ezekkel lehet pénzt keresni.
A Mustang európai bevezetése bizonyította ezt. Az Explorer sem megy rosszul. PHEV-ként ráadásul pont beleillik a korszellembe, és nincs hasonlatos autó a piacon. Vannak nagy SUV-ok, de a prémium gyártók autói drágábbak, és aki az amerikaias ízeket keresi, ráadásul még vezetni is szeret, annak nincs egyéb választási lehetősége. Paradox, de pont egy batár tengerentúli SUV az egyik legjobban vezethető termék a méretosztályában.
A Bronco hatalmas siker Amerikában, ezt a modellt is érdemes lesz áthozni ide, ráadásul pletykák szerint készül belőle a teljesen elektromos verzió.
Eddig az európai és az amerikai Ford kínálata élesen különvált, és a kölni székhelyi cég "németes" vonalát hangsúlyozták az elmúlt évtizedekben. Egy csomó kifejezetten igényes, előremutató és sikeres terméket hoztak létre, a Focus, a Mondeo, az S-max mind mind nagyon jól eltalálták bemutatásukkor az igényeket, és hatalmas darabszámokat produkáltak. Az elmúlt időszak rapid változásait azonban nehezen követték le a Fordnál. A nagy reménység, a PHEV Kuga egy remek autó lett, de az akkuk körüli beszállítói mizéria kicsit elbaltázta a bevezetését. A "sima" hibridet épp a héten teszt vezettem, akinek ez kell, annak van végre ilyen alternatívája is a kínálatban.
A Mondeo sorsáról beszámoltam már, sajnos búcsúzunk tőle, a Puma már bőven túlszárnyalja a Fiesta eladásokat, a kisautók meg elve pengeélen táncolnak a legtöbb gyártónál gazdaságossági okok miatt, szóval a "hagyományos" modellek visszaszorulása mellett az amerikaias vonal kommunikálása nem tűnik rossz ötletnek, úgy főleg, hogy konkurencia nélkül maradtak, hiszen a GM minden termékével kivonult innen.
Mindennek az alapjai azonban az, hogy ezekhez a tervekhez elegendő Mach-e és MEB platformos autó, valamint sok sok PHEV modell legyen értékesítve, ellenkező esetben a CO2 miatt esélye sincs a nagyobb modelleknek gazdasági szempontból.