Az autóiparban tapasztalható ellátási nehézségeket a javukra igyekeznek használni a gyártók.
A Ford például le akarja nevelni az elkényelmesedett és türelmetlen amerikai vevőit arról, hogy hatalmas készletekből csemegézzenek vásárláskor, és meg akarja honosítani az európai módszert, azaz szívesebben gyártana rendelésre autókat az amerikai piacnak is. Ez jó hatással van a haszonkulcsra, miközben a készlet költségeit is csökkenti. Ezzel párhuzamosan az online értékesítést kiterjesztik egyre több modellre, online hitelbírálattal és házhozszállítással együtt.
Az autógyártók globálisan rekordokat döntenek a gyorsjelentéseikben, az első félév szinte mindenhol nagyon erősen alakult. A chip hiány miatt a nagyobb modellek irányába tolódik a gyártásszervezés, ez nagyobb forgalmat és nagyobb hasznot jelent, miközben az emelkedő árak a másodpiacon a finanszírozással foglalkozó leányvállalatok eredményeit is a magasba repítik. A keresleti piacon ráadásul a vevők alkupozíciója is korlátozott, a Covid alatti költségcsökkentések és átszervezések pedig helyenként jóval 10% feletti marzsokat tettek lehetővé a személyautó részlegeknél. A tőzsdék ennek ellenére kissé unottan fogadták a híreket, nem egyszer 5% körüli árfolyamesések kísérték a briliáns híreket, mert "a jövő kockázatokat rejt" a befektetők szerint. Ezeket a témákat beszéltük meg a Millásreggeli Futómű rovatában.
Nézzétek vissza a teljes adást itt és itt!