Húsz éve nem volt akkora rendőri akció a Bajorországban, mint amekkora a "Mobilitási kiállítás" kapcsán lett szervezve.
A bajor belügyminiszter 4500 (!!) rendőrt mozgósított a kiállítás zavartalan lebonyolítására. Speciális egységek és helikopterek figyelték a terület környékét. A részben szélsőbalos és anarchista miliőből jövő "aktivistáknak" akik a "környezetért" aggódnak, sikerült ennek ellenére megbénítaniuk a forgalmat München környékén az autópályán.
Közvetlenül a kiállításnál pedig Greenpeace aktivisták tüntettek a belsőégésű motorok azonnali betiltásáért.
Mindezt egy "mobilitási kiállítássá" átnevezett, tulajdonképpen nem is rendes autókiállítás kapcsán. Olyat már tartani sem lehetne, túltengene a "tolerancia". Így mindenki zöld közlekedésről, villanyautókról, car sharingről, elektromos bringákról, hidrogénről és ehhez hasonlatos "bolygógyilkosságokról" osztott meg infókat az IAA-n. Egy darab belsőégésű motoros autót mutattak be: a Dacia Joggert, ami szociális irigység generálására aligha alkalmas.
Félreértés ne essék, csodás, hogy van egy kiállítás, ami a jövő mobilitásával foglalkozik, és az is egy izgalmas kísérlet, hogy a fenntarthatóság köré szervezik a témákat, és újra keretezik a kérdéseket. Az "aktivistáknak", ahogy a médiában szinte már simogatva nevezik ezeket az ökoterroristákat, ez sem elég. Nekik egyetlen megoldás létezhet, és ezzel kapcsolatban jó lenne végre feladni az illúziókat: ha az autóipar felszámolja önmagát. Soha nem lesz ugyanis elég a hátrálásuk. Addig jönnek, amíg az autóipar hátrál.
Mindezt egy olyan országban, ahol a jólét gránit alapja maga az autóipar. Lassan már naponta kellene elnézést kérni érte. Elérkezünk még oda is, hogy úgy néznek majd az autóiparra, mint a dohánygyártókra, ha ezzel a leszegett fejjel bandukolnak tovább. A eszem megáll, tényleg.