Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Az autóipar fúziói után a kereskedelem is a "nagyok" kezébe kerül?

2021. november 18. - Várkonyi Gábor Autóblog

Magyarországon "csak" három évtized volt arra, hogy klasszikus családi vállalkozások fejlődjenek ki az autókereskedelemben, és a legritkább esetben tudtak akkorára nőni, hogy szemmagasságban legyenek az importőrökkel, ami az alkupozíciójukat illeti.

csm_ae_ks_autohaus-innen_3ed44f0fba.jpg
Nyugat-Európában a háború után a "sarki" családi márkakereskedés évtizedeken át bevett modell volt, személyes kapcsolatokon alapuló, bizalmi viszonyban "üzletelő", tisztes polgári megélhetést biztosító vállalkozások voltak ezek. A kereskedelem koncentrációja ezeket az üzemeket rendkívüli módon megritkította, hiszen kis darabszámokkal egy kíméletlen versenyben egyre kevésbé tudtak helyt állni a független, kicsi családi vállalkozások. Egy részük csődbe ment, főleg 2008 után, egy részük betagozódott nagy kereskedelmi házak alá. A trend folytatódik, néhány éven belül minden nyolcadik újonnan eladott autó Európában a TOP 50 legnagyobb autókereskedelmi lánc valamelyikében fog gazdára találni. További 6-7% pedig olyan kereskedésekben, amelyek közvetlenül a gyártók tulajdonában állnak.

Az ügynöki modell irányába mozdul el a kereskedelem, ennek hatásait elemeztem a mai Futómű rovatban a Millásreggeliben. Jobb lesz a kereskedőknek? Vagy átláthatóbb lesz a vevőknek? Több marad a gyártóknál? Ezeket a kérdéseket jártuk körbe 20 percben.

Nézzétek vissza az adást a Millásreggeli Youtube csatornáján!

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr8716758552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miert? 2021.11.20. 22:55:48

Meghallgattam.
A felszin kapirgálása mellett mintha nem futotta volna a lényegi pontokra és árnyaltabb helyzetképre.
Az autokereskedelmi szisztéma átalakitása után
1.A kereskedők üzleti szabadságának csökkenése egyfajta nivellációt fog hozni, mivel csökkenti a kiugrási lehetőséget, igaz a bukási kockázatokat is.
2.Mivel nem a kereskedők készleteznek, ezért a gyártók nagyobb választékából lehet majd választani. Igy aki a hétköznapi verziót keresi, az rosszul jár, mert nem viheti el közvetlenül az autót a szalonból. Aki pedig ritkább konfigurációt/szint keres, az jól jár, mert a rendszeres kiszállitások miatt hamarabb megkapja, mint korábban.
3.Mivel az eladási ár nem egyedi alkufolyamatok eredménye lesz. ezért a bennfentesek rosszul járnak, mert nem tudnak élni pozició előnyükkel. A kivülállók/zöldfülüek jól járnak, mert eddig őket kopasztották meg rendesen, és ez most mérséklődik. Tehát itt is nivellálási folyamat kezdődik.
4.A vásárlók pozicióját ebben a pillanatban nem lehet általánosan megitélni. Jelenleg az eladók diktálnak az autópiacon, ezért emelkednek az árak. De ez mindenféle kereskedelmi rendszerben igy lenne. Tehát az az elhangzott mondat, hogy a vásárlók rosszul fognak járni az új rendszerben, igy szó szerint nem igaz. Viszont minden racionális elképzelés szerint az autótermelés belátható időn belül utoléri a keresletet, sőt utána kinálati piac lesz. Ami elkerülhetetlenül az árak csökkenésében fog megjelenni. A mostani 10% feletti nyereséghányadok is csökkenni fognak.

üdvözlettel

W12petrol 2021.11.21. 17:47:20

@miert?: ez tömény baromság amit irtál! Imádom amikor a hülye okosnak akar látszani!

tiltsál ki te gyökér 2021.11.21. 20:46:32

"néhány éven belül minden nyolcadik újonnan eladott autó Európában a TOP 50 legnagyobb autókereskedelmi lánc valamelyikében fog gazdára találni."
Én azt furcsállom, hogy már nem ott van az összes.
Teljesen lényegtelen a kereskedő.
Kijön egy autó, 10 különböző műsor teszteli le. Amikor elmész a szalonba gyakorlatilag jobban ismered a típust mint az eladó. Az egész szalonnak annyi az értelme, hogy ne csak 2D ben lásd a kocsit.

apro_marosan_petergabor 2021.11.21. 21:36:46

A monopolizáció sosem jó. A kereskedelemben sem. Viszont ilyen a piac, cégek, kerekedők jönnek, mennek. A vevő akkor jár jól, ha körültekintő, megnézi hol, mennyiért mit nyújtanak.
Egyik autómat egy menő márkakerekedőnél vettem, igen jól.
Jött az első kötelező szervíz, azóta be sem teszem a lábamat oda, kerestem egy tisztességes, udvarias, jó működő kereskedőt az aglomerációban. Ezt hívják piaci versenynek.
süti beállítások módosítása