Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Miért nem működik a Tesla a cégautó piacon?

2021. március 26. - Várkonyi Gábor Autóblog

A hétvégén írtam egy hosszabb bejegyzést arról, hogy mennyire fontos a cégautó piac Európában egy márka hosszútávú sikeressége kapcsán. Tegnap este jelent meg egy cikk a Handelsblattban, amely a Tesla gondjait taglalja a cégautó piacon, ahol lényegében egy nem létező szereplő az amerikai…

Tovább

Jövőre véget ér a Ford Mondeo pályafutása

Ha még egy évet húzza, akkor megünnepelhette volna a Mondeo, hogy az első kiadása OT minősítésű lehet. Sajnos azonban jövőre véget ér a pályafutása a Ford bejelentése alapján. Sejthető volt, mert a cég alapjaiban rendezi újra az egész palettáját Európában. Az észak-amerikai piacon "klasszikus"…

Tovább

Elektromos autós index: ki áll az élen?

Autóvásárlás, készletfelhalmozás, értékvesztés: a mai Futómű első felében a magyar használt autó piacon tapasztalt körforgásról meséltem, az elmúlt időszakban hétről hétre merőben eltérő dolgokat figyelhetünk meg a kereskedői oldalon.A németeknél is hasonló a helyzet, bár ott a szigorúbb…

Tovább

"Hogy honnan jön majd ez a sok lítium az akkucellákhoz, az számomra nem világos"

A Manager Magazin közölt tegnap egy interjút Wolfgang Bernharttal, aki a Roland Berger tanácsadó cég munkatársa, szakterülete 2013 óta az elektromobilitás. Egy fontos interjú, amely a túlzottan optimista, már-már eufórikus hangulatot az elektromobilitás kapcsán egy reálisabb kontextusba…

Tovább

A VW-nél sem fejlesztenek több új belsőégésű motorgenerációt

Nem kellett sokat várni ahhoz, hogy a VW is bejelentse, hogy nem fognak több új belsőégésű motorgenerációt fejleszteni. Az Audi után ebben nyilván az égvilágon semmi meglepő nincs. Ha még a Skoda meg a Seat is bejelenti egy-egy hét eltolással, akkor egy hónapig turnézhat a konszern azzal, hogy…

Tovább

Melyik volt a leggyorsabban fogyó autó Amerikában az elmúlt hónapban?

Mi volt szerintetek a leggyorsabban fogyó autó Amerikában a teljes piacra vetítve, az elmúlt hónapban?Mielőtt rávágtok valamit: fontos érteni, hogy alapjaiban más az új autó kereskedelem szerkezete kint. Lényegesen nagyobb készlettel dolgoznak a dílerek, mert az amerikai vásárló azonnal akar…

Tovább

70-80% fölötti cégautó arány dominál az európai eladásokban

Semmi sem befolyásolja jobban az autóipart és az eladásokat Európában, mint a cégautók szabályozása. Évtizedek óta így van, mégis, méltatlanul keveset vizsgáljuk ezt a kérdést, miközben a statisztikákból egyértelműen kiderül, hogy már az alsó-középkategóriától felfelé is a 70-80% fölötti cégautó…

Tovább
süti beállítások módosítása