Ha még egy évet húzza, akkor megünnepelhette volna a Mondeo, hogy az első kiadása OT minősítésű lehet. Sajnos azonban jövőre véget ér a pályafutása a Ford bejelentése alapján. Sejthető volt, mert a cég alapjaiban rendezi újra az egész palettáját Európában. Az észak-amerikai piacon "klasszikus" autókat már nem kínálnak, hiszen ezzel nem lehet elég pénz keresni kint, a SUV meg a truck sokkal vaskosabb margóval értékesíthető, erre meg szüksége van a cégnek.


Európában az üzlet régóta döcögősen megy, pedig a gyártási kapacitásaik alapvetően hatékonyan vannak kihasználva, és a termékeik sem rosszak, a jövő mégis a VW-val közös elektromos autókból álló termékportfólió lesz, MEB alapokon.
A Mondeoért kár, a név egybeforrt a jó ár/érték arányú, kedvező helykínálatú, agilisen vezethető középkategóriás autókkal, amelyek céges igáslóként és tisztességes családi autóként is megállták a helyüket, ráadásul mindig kaphatóak voltak 5 ajtós verzióban is, amit én különösen értékelek, mert egy kombinál kicsit elegánsabb, egy szedánnál meg sokkal praktikusabb karosszériaforma.
Az első széria new edge dizájnos facelift verziója, és a 2007-ben a Casino Royale-ban debütált negyedik generáció a két kedvencem. Utóbbiból ipari mennyiség ment át a kezemen, és azt kell mondanom, hogy évekig az egyik legjobb ajánlatnak gondoltam a használtautó piacon, mérsékelt árak mellett nagyon sokat kapott az ember a pénzéért, kifejezetten jó minőségben.
A Ford jövő év elején kifuttatja a szériát, mert az elektromobilitásra és a több pénzt hozó sorozatokra koncentrál a jövőben.
A középkategória jelentősége rohamosan csökken, klasszikus limuzinokra és kombikra egyre kisebb a kereslet, a vásárlók feltartóztathatatlanul a SUV irányba nyomulnak. Érthető a kölniek döntése, még akkor is, ha sajnálom.