Nem kellett sokat várni ahhoz, hogy a VW is bejelentse, hogy nem fognak több új belsőégésű motorgenerációt fejleszteni.
Az Audi után ebben nyilván az égvilágon semmi meglepő nincs. Ha még a Skoda meg a Seat is bejelenti egy-egy hét eltolással, akkor egy hónapig turnézhat a konszern azzal, hogy mennyire haladóak. Nekik csak elég lesz annyit mondani, hogy már nem vesznek át újabb belsőégésűeket a jövőben a konszern egyéb márkáitól. részvényesek a múlt hét eseményei alapján csillogó szemmel nézik az előadást.
Abban a kérdésben továbbra sem hangzott el semmi, hogy a kínai piacon mi a terve a cégnek. Mivel minden második autó hamarosan ott fog gazdára találni világszinten, és a kommunista párt közlekedési stratégiájában nem szerepel a kizárólagos villanyosítása a személyautóknak, és az elemzők sem azzal számolnak, hogy ez a következő évtizedekben reális opció, ezért oda kénytelenek lesznek még fejleszteni. Az is elképzelhető, hogy a Daimlerhez hasonlóan keresnek majd valami kínai partnert, hogy ők fejlesszék a felmerülő igények alapján a belsőégésű motorokat a belföldi piacra. Kemény munkával elért "hatalmas siker" lenne, ha egy német autóba kínaik csinálnának benzinmotorokat, de, mint említettem, erre a stratégiára van példa már most is. Ez nyilván csak egy gondolatkísérlet.
A VW márkavezetője, Ralf Brandstätter elmondta, hogy még legalább 10 évig kell pénzt keresniük a meglévő autóikkal ahhoz, hogy finanszírozni tudják az átállást. A meglévő motorgeneráció továbbfejlesztését látják üzletileg értelmes döntésnek az Euro 7 tükrében.
3 éve voltam Wolfsburgban egy kifejezetten kipufogógáz kezeléssel és motortechnikával foglalkozó egész napos programon, ahol részletes menetrendet vázoltak a következő 10-15 évre. Ezek szerint ezt most adaptálták az aktuális helyzethez. Az eredtei tervek arról szóltak, hogy 2026 környékén kijön egy teljesen új motorgeneráció, amit nagyjából 2040-ig futtatnak. Ezt említik az automobilwoche cikkében is, ahonnan a hír származik. Ahogy már sokszor írtam, az Euro 7 mindent borít a jelek szerint, pedig még véglegesítve sincs. Mivel egy ekkora konszern döntései piacbefolyásolóak a kontinensen, a többi szereplő jó eséllyel szinten ehhez igazítja a stratégiáját.