Eredetileg az új Range Rover-ben debütált az Amazon és a JLR együttműködése kapcsán az autóban is rendelkezésre álló Alexa.
A fejlett hangfelismerő, beszédvezérléses technológia OTA frissítésen keresztül elérhető lesz nagyságrendileg 200 000 Jaguarban is, utólagos frissítéssel.
Ezek a hírek jól jelzik a gyorsuló hangsúly eltolódást az autóiparban. A digitális kérdések, a big tech szerepe, a jövő pénzáramlása gyökeresen más képet fog mutatni, mint amit akár 5 éve láthattunk. A JLR esetében az összefonódás az Amazonnal okos döntés, hiszen felhasználói élmény szintjén előnyre tehetnek szert a lassabban reagáló konkurensekhez képest. A másik oldalon: kulcsfontosságú adatáramlást adnak ki a kezükből, ami a rövid távú előnyökhöz képest hosszú távon hátrányt jelent. Nem véletlenül vonakodnak nagy gyártók a big tech szereplőinek a feltételeitől. A JLR nem elég tőkeerős ahhoz, hogy kompetitív szoftvereket fejlesszen Alexa "szinten", de nagyságrendekkel nagyobb gyártók, – mint például a Ford – is együttműködnek technológia cégekkel kulcs kérdésekben.
A Stellantis a kínaiak segítségét kérte, hogy további példákat hozzak, a németek meg a maguk útját próbálják járni, és egyelőre ez tűnik a rizikósabb megoldásnak, főleg ha egymástól függetlenül keresnek ugyanarra megoldást, egyenként milliárdokat elköltve.
Nehezen tudom elképzelni, hogy ennek a versenyek a vége ne az legyen, hogy a technológia cégek maguk alá gyűrik az autóipar nagy szereplőit a jövő üzleti modellje kapcsán. Ha valamit, ezt érdemes folyamatosan vizsgálni, mert ezen a kérdésen múlik minden.