Értem én, hogy Enyaq Coupé, de sokat lennék hajlandó elviselni, hogy inkább ilyet kapjak mondjuk cégautónak. A Kodiaq RS ráncfelvarrását nem rontották el, szerencsére maradt ami volt, és ez cseppet sem evidens ám manapság, amikor csak úgy hipp-hopp törlik adott modell egyetlen értelmezhető motorját, felszereltségi szintjét, váltóját, vagy bármijét, mert a körülmények áldozata lett...
A Skoda kvázi csúcsmodellje (ez is értelmezés kérdése most már) egy igazi allrounder, és elnézést kérek, hogy nem magyar szót találtam erre a meginkább megfelelőnek. SUV, tehát nem az én műfajom, de van "A" vásárló, akinek meg nagyon is ez van a vágyai középpontjában. Velünk van már egy ideje, úgyhogy nem meglepetés, hogy tágas, jól variálható, szerintem jól is néz ki, bár nekem a Tarraco kicsit jobban tetszik, és a triumvirátusból a Tiguan Allspace lenne nálam a harmadik, ha az esztétika a kérdés. Totál szubjektív, léphetünk is.
Hanggenerátor ide vagy oda, nem röhejes ez. Ha nem használjuk. A benzines verziót kaptam, kimondottan nem erős, de ez is várható volt, dízelként jobb ez a műfaj, kivéve, ha sokat szaladgálunk rövidtávon. Akkor meg ott az említett testvér, nem? A kínzó kérdés meg adódik, hogy minek ekkora autóval rövid utakat megtenni... És a kör megint bezárult.
A fából vaskarika, a "sportos" SUV azért itt inkább a GT jellegű SUV jelzőt érdemli ki, mert az egész nagyon harmonikus, és egyáltalán nem akarja forszírozni az ember. Erőtartaléknak való a két kiegészítő betű, amit nagyon ritkán hívunk le, de közben élvezzük, hogy a Kodiaq populáció ügyeletes vezérével van dolgunk.
A szívemhez nőtt, mert szerethető.