Tekintsük a Tesla értékelését egy különleges ügynek a tőzsdén. Abban talán kiegyezhetünk, mint autós “nemzeti minimum”, hogy nem autógyártóként tekintenek rá a befektetők. Ebben se pro, se kontra állásfoglalás nincs részemről.
Megkülönböztetett státuszából kiindulva, vegyük úgy, hogy a Toyota, amely nagyjából a Tesla harmadát éri, a legértékesebb “autógyártó” autógyártó.
A második mostantól a kínai BYD. A hírekkel ellentétben nem szüntette be a belsőégésűek gyártását, csupán NEV kategóriájú autókra állította a modellpalettáját, azaz nagy mennyiségű PHEV autót is gyártanak BEV autók mellett.
A Teslához hasonlóan IT cégként is lehet tekinteni rájuk.
Éppen megelőzték a VW konszernt a tőzsdén.
Holnap kiderül, hogy az EU tényleg végigviszi-e a belsőégésűek tiltását 2035-től, rendkívüli módon nehéz helyzetbe hozva ezzel a saját iparát. Úgy tűnik, a tőzsde beárazta a helyzetet. Mindenki leszűrheti ebből a maga tanulságát.