Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Az EU parlament megszavazta a belsőégésű motorok tiltását az új autókban 2035-től

2022. június 10. - Várkonyi Gábor Autóblog

Gyászos nap volt a szerdai azoknak az európaiaknak, akik nem tiltások és állam által előírt dogmák mentén képzelik a jövő mobilitását. Az EU parlamentje megszavazta a belsőégésű motorok tiltását az új autókban 2035-től.

lohnt-sich-der-umstieg-vom-verbrenner-zu-e-auto-1200x900.jpg
Egészen pontosan: olyan autót nem lehet újonnan forgalomba helyezni szűk 12 év múlva, amely menetközben CO2-t bocsát ki. Az áramtermelés által generált CO2 nem számít, de a szintetikus üzemanyagok – adott esetben – CO2 semleges mérlegét nem szabad beleszámítani a kibocsátásba. Ez ebben a formában erősen sántító érvelés, miközben a terv megvalósíthatóságával kapcsolatosan erős kétségek merülnek fel. A piacgazdaság versennyel mindig eljut a megfelelő megoldáshoz, ha az állam a célt értelmesen határozza meg. Ha azonban az egyetlen lehetséges utat az állam jelöli ki, akkor bizonyosan nem a leghatékonyabb rendszer fog kialakulni. A tervgazdaság ezt pompásan bizonyította számtalanszor. Hogy milyen lehetséges forgatókönyvek jönnek innentől, azt beszéltük meg a Millásreggeli Futómű rovatában csütörtök reggel.

Hallgassátok vissza az adást a Millásreggeli Youtube csatornáján!

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr6617846539

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vilagnezet.blog.hu · vilagnezet.blog.hu 2022.06.10. 10:17:48

Ez a fő ok:

Fórum » Politika, közélet » Aktuálpolitika »
Politika és a Jog áltudomány
forum.index.hu/Article/showArticle?t=9250455

Tehát lényegében egy KÖZVÉLEKEDÉSRE VALÓ HIVATKOZÁSI érvelési hibából erednek a bajok. Miért?

Mert vannak olyan tudományos megoldási lehetőségek, amikor a belső égésű motor sem bocsát ki semmiféle szennyező anyagot.... illetve aha ki is bocsát, akkor azt egyensúlyban lehet tartani.

Hidrogénnel hajtott gömbmotor például. Tehát nem dugattyús és nem is wankel ... a hidrogént a levegőből vonnánk ki napelemekkel és az oxigént oda engednénk vissza.

vilagnezet.blog.hu · vilagnezet.blog.hu 2022.06.10. 10:23:36

+

A co2 pedig a növényeink tápanyaga is egyben, amit megesznek a húsadó állataink ... tehát a kaja alap feltétele.... Kell valamennyi, csak éppen se kevés, se túl sok. Tehát egyensúlyi állapotra kellene törekedni.

A co2 tehát nem is annyira szennyező anyag .... más anyagokkal van a fő gond inkább.

vilagnezet.blog.hu · vilagnezet.blog.hu 2022.06.10. 10:33:35

Tehát a co2-tőt úgy is lehetne tálalni, hogy földi élet szempontjából létszükségletű anyag?

gigabursch 2022.06.10. 19:29:44

Majd pár év múlva szavaznak másik parlamentet ...

vilagnezet.blog.hu · vilagnezet.blog.hu 2022.06.11. 08:00:49

@gigabursch:

A CO2 trágyázás akár 10-30%-kal többet hoz
agraragazat.hu/hir/a-co2-tragyazas-akar-10-30-kal-tobbet-hoz/

Amikor jól jön a CO2

A fotoszintézis olyan biológiai folyamat, melyben az élőlények a napfény energiáját felhasználva szervetlen anyagból szerves anyagot hoznak létre. A szerves anyagok felépítéséhez a szén-dioxid megkötése (fixáció) és szénforrásként való felhasználása az egyik kulcs. A fotoszintézishez szükséges CO2-tartalom 0,2- 1,0% (térfogat) között van: 0,2% alatt nem elég a CO2 ahhoz, hogy a fotoszintézis folyamata végbemenjen és lényegében megáll a növény növekedése. A levegőben a CO2 0,27%-ról 0,3%-ra növekedett, ez több mint 11%-os növekedés az elmúlt 40 évben. A klíma szempontjából ez katasztrofális folyamat. A gazdasági növényeknek azonban kedvező, bár nem elégséges a potenciáljuk kiteljesítéséhez. A levegő CO2-tartalma tehát megközelítően 0,3%(térfogat), ami ugyan elegendő a fotoszintézishez, de a gazdasági növények a potenciális intenzitásuk alatt ’dolgoznak’.

gigabursch 2022.06.11. 10:12:41

@vilagnezet.blog.hu:
Köszönöm!
A magam részéről annyit, hogy erősen több közöm van a CO2 forgalomhoz, mint az ilyen cikkek szerzőinek.

GyMasa 2022.06.12. 12:31:12

A lgnagyobb probléma nem az, hogy csak egy utat jelöltek ki, hanem az, hogy az az egy út járhatatlan...

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2022.06.14. 08:55:32

@gigabursch:

Ja és mi is még a másik nagy üvegház-hatású gáz???? Amiből ráadásul tényleg jó sok van. Hát a vízpára a H2O kérem .... Azt ugyan miért nem káros-anyagozzák meg szennyező-anyagozzák már már le???
süti beállítások módosítása