“..But if ICE is shut down as planned and the switch to hybrids doesn’t happen, European industry may have willingly signed its own death warrant. We may well get BEVs but at enormous cost to consumers, tax-payers and the size of industry and employment in Europe..”
Úgy látom egyre nedvesebbek a tenyerek, itt, Európában, ahol lassan megérkezik a fősodorhoz is, hogy éppen magunkat nyírjuk ki a minden reális gazdasági és infrastrukturális alapot nélkülöző 2035-ös belsőégésű tiltással.
Forbes cikk, angolul. Nem éppen a benzingőz védegylete, azaz talán kijelenthetjük, hogy a reális tájékoztatás a célja a cikknek, amiben azokat a pontokat szedik össze, amik miatt hosszú hosszú évek óta mondom, hogy ez így ebben a formában abszolút kontraproduktív lesz, gazdaságilag, társadalmilag, környezetvédelmileg.
Recesszió irányába haladva, dráguló nyersanyagok mellett, égbe szökő villanyárakkal bele fogunk ütközni egy keresleti üvegplafonba. Kínának kiszolgáltatva magunkat, leépülő termeléssel szociális zavargások reális forgatókönyvként rajzolódnak ki. A vidéki, gyengébb vásárlóerővel rendelkező rétegek mobilitása veszélyben lesz, miközben egyre öregebb, és egyre szennyezőbb autópark okoz környezeti problémákat.
A radikális NGO-k miatt az EU politikusai egyelőre nem mernek irányt változtatni, pedig elég egyértelműen látszik, hogy az ára ennek a rugalmatlanságnak hatalmas lesz.
A Forbes cikk összefoglalója ez...
Azt már csak én teszem hozzá, hogy ha egy gazdaságilag talán kevésbé lényeges katari-EU ügylet kapcsán úgy mentek a dolgok, ahogy, akkor ennyire elementárisan húsba vágó kérdésekben lehet, hogy nem mindig az EU érdekei dominálnak? Természetesen csak egy kósza gondolat.