Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A Volkswagen ID.Buzz nemcsak végtelenül kedves, de technikailag is alaposan kidolgozott autó

2023. május 08. - Várkonyi Gábor Autóblog
Akkor is mosolyogsz benne!

345430802_257201093473600_382400826300606706_n.jpg
Nem csak azért, mert ösztönösen jól érzed magad benne, hanem azért is, mert rád is mindenki mosolyog, amikor megjelensz vele. Nem volt még olyan tesztautóm az elmúlt 20 évben, ami ennyire őszintén pozitív reakciókat váltott volna ki a nézelődőkből. Az első Mini, vagy az új hullámos Fiat 500 annak idején hasonló volt ugyan, de a méretüknél fogva is "cuki" modellek nem feltétlenül autóként, mint inkább kultikus tárgyként voltak értelmezve. A Volkswagen ID.Buzz mindkettő, egyszerre. Autóként is érdekes, hiszen "új" technikát tartalmaz, ráadásul egy olyan méretosztályban, ahol egyébként sincs sok konkurense, és egészen biztosan egy sincs, amely hangsúlyozottan dizájn oldalról definiálná magát a legerősebben.

Érdekes dolog ez a retro ügy az autóiparban. Nagyon hamar lesz az izgalmasból röhejes, a szépből hatásvadász, a kívánatosból olcsó. Az ezredforduló körül hatalmas téma volt az autóiparban az érzelmekre játszás olyan formák megidézésével, amelyek az addigra a fizetőképes kereslet fogalmát maximálisan kimerítő generációból pavlovi reflexként hozták ki az érzelmeket a fiatalságukról.

Ahol érzelem van, ott az értelem háttérbe vonul, lefordítva ezt a tárgyra: könnyen adtak ki szaftos felárakat tucat technikára a jóléti társadalmakban, ha a csomagolás stimmelt. Az említett két kisautón kívül azonban nem nagyon tudok olyan próbálkozást mondani, aminél az utódlás jól sikerült, az új hullámos modell pedig méltósággal öregedett.

345429470_200707136151316_7136943760336660422_n.jpg

Az ID.Buzz egy eltérő koncepciót fogalmaz meg. Mindenki látja, hogy hová nyúl vissza ihletért, de nem egyértelműen retro. Látványos, de nem bazári. Komoly, ugyanakkor végtelenül kedves.

A villanyautók előnyeivel együtt pedig egy egészen különleges egyveleg a múlt hagyományából és a jövő ígéretéből.

Műszakilag nem sok izgalom van benne, feltéve persze, ha közelről ismerjük a VW konszern ID vonalának különböző autóit, esetleg még a testvérmárkák vonatkozó típusait is. Az "ős" ID.3, ami 3 éve van piacon, még sok olyan hibával rendelkezett, ami a Buzz esetében részben megnyugtatóan lett javítva. A szoftver a sokadik átdolgozás után jelentős fejlődésen ment keresztül, OTA is van, és a töltési sebesség is érezhetően javult, miközben a fogyasztás is javult, arányaiban. Ezeket nagyrészt megírtam már az elmúlt időszak újabb elektromos konszernmodelljei kapcsán.

345162530_246561477873385_4835092091605754334_n.jpg
A minőségérzet a dizájnnal és a tesztautó látványos opcióval összhangban elfogadható, de nem kiemelkedő. Hónapokon belül itt lesz az ID.3 modellfrissítése, Oliver Blume alatt a cégben az eredeti értékekhez való visszakanyarodás fontos kérdés lett, és "a" tömegmodell szerepét betöltő autó változásai biztosan fontos kitekintést adnak arra, hogy mi várható a többi villanyos modell esetében is.

Vezetni továbbra is egyértelműen jobb, mint a hasonló autókat, a futómű, az ESP, a kormányzás, a fék visszajelzése egyértelműen több mérnöki munkaórát sejtet, mint a többieknél. Megnyugtatóan kezes és szolid.

Villanyautó teszteléshez nincs is jobb idő, mint a tavasz, nem kell sem hűteni, sem fűteni, az akku is jól érzi magát, így ki lehet hozni azokat a fogyasztási adatokat, amik mellett egészen élhetően tűnik ez, feltéve, hogy elfelejtjük, hogy jóval 30 millió feletti vételárról beszélünk a tesztautó esetében. 17-24 kWh/100km közötti értékeket hoztam ki, ami 77kWh-s akksival 300-380 körüli hatótávot jelent. Feltéve, hogy nem megyünk a megengedett sebességgel autópályán, mert akkor inkább 250 kilométer a reális, ha meg még hideg is van, akkor 200.

345443462_792144415433189_1082885403916526638_n.jpg
Felsejlik a kérdés, hogy akkor mire is jó egy 2,4 tonnás autó, amit utazásra találtak ki? Mindenki válaszolja meg magának ezt a kérdést. Amit el tudok mondani: városban elképesztően könnyű manőverezni vele, a fordulókör parádésan kicsi, a térérzet és kilátás csodás, egyedül a jóval a fejünk felé húzódó tetővonal zavaró, hiszen a közlekedési lámpákat csak kitekert nyakkal láthatjuk.

Egyelőre csak 5 személyesként kapható, hosszított tengelytávval érkezik majd a 7 személyes kivitel.

Szívemhez nőtt az ID.Buzz. Öröm, hogy mertek játszani az érzelmekkel, és nem kevésbé öröm, hogy a technika alaposan kidolgozott. Kár, hogy ezen az áron kevesen élvezhetik majd, mert biztos vagyok benne, hogy hozzám hasonlóan sokan vágynának rá.

345265067_243170664957108_1878807762886838980_n.jpg345424116_918273062728784_5049506218840969373_n.jpg

345210775_541189791508231_4667449560166798123_n.jpg

345257579_6902333363129590_1627563189542384407_n.jpg

345226911_915236653040624_5921004229986739042_n.jpg

345227977_1410497929750960_7817442480550970094_n.jpg

345235788_3477032045915032_7471459891030653101_n.jpg345621725_771358641067282_834533767500929514_n.jpg

345661947_961503295268157_5081050490830037541_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr518119162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jajnemár 2023.05.08. 15:38:03

Cuki jószág, már csak egy értelmes, használható hajtás kellene bele. 30 millióért egy használhatatlan autó...?! Nevetséges.
süti beállítások módosítása