Egyelőre. Miután elköltött erre eddig 10 milliárd dollárt. Át se számolom forintra, mert nehezen férne ki a sorba.
Az önvezető autó mindig mindjárt készen van, mindig már csak egy kicsit kell rajta reszelni, és mindig mindjárt megváltoztat mindent. A GM esetében az üzleti terv része volt, hogy az évtized végére dollár milliárdokban számolható éves forgalmat lesz képes generálni.
A GM Cruise rendszere ráadásul az egyik legfejlettebb, legtöbb adattal rendelkező, legnagyobb potenciált mutató fejlesztés volt az autóiparban. Nagyon nagy elakadás kellett a következő szint eléréséhez, hogy inkább leírják azt a 10 milliárd dollárt, amit eddig elégettek rá.
A nagyon fejlett vezetés támogatás, és az önvezetés között világok vannak. Az optimisták szerint ezt hamar le lehet küzdeni, szerintem a következő évtized is ambiciózus becslés, ha el akarunk érni valódi önvezetést. Annak, aki erre építi a fejlettségének az imázsát, tulajdonképpen jól is jön ez. Mindig lesz, aki hinni fog ebben.
A tőzsde mindenesetre jól reagált a GM döntésére, a részvényárfolyam nem sokkal a bejelentés után emelkedett. Vélhetően nem hisznek már abban, hogy évi egy milliárd dollár elköltése ebben a témában a jelenlegi körülménye között hasznos a cég számára.
Teljes önvezetés helyett a minél fejlettebb vezetéstámogatás fejlesztésén lesz a hangsúly az amerikai nagyvállalatnál.
Itt találjátok a GM sajtóközleményét.