Érkezik a csütörtöki Millásreggeli, hiszen egyetlen adás sem maradhat el, akkor sem, ha úton vagyok. :)
A Roland Berger tanácsadó cég tanulmánya szerint nyugaton elértük a "peak auto" állapotot, stagnálni, illetve enyhén csökkeni fognak az eladások a klasszikus nagy piacokon.
Két részes volt most az adás, ezt a témát itt éritek el 31.40-től.
A második téma még izgalmasabb volt: a kínai kormányzat közvetlen és közvetett támogatásainak a nyomába eredtünk, autóipari szempontból. Ami kitűnik a nagy cégek beszámolóiból: sokkal több embert foglalkoztatnak arányaiban, mint a nyugati cégek. Egy főre jutó legyártott autók száma tehát nem azonos, mint a "hagyományos" gyártóknál, hiszen nem utolsó sorban a foglalkoztatottság a párt egyik fő célja. Költség struktúra szempontjából is ez a kép igazolódik.
A legnagyobb gyártók ráadásul megsokszorozódó forgalom mellett csökkenő kamatköltségekről számolnak be. Ennek az ellentmondásnak az okait próbáltuk elemezni. Ez a téma itt indul 01:30-tól.