Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Kína és a "globális dél" határozzák meg a jövő autópiacát

2024. november 11. - Várkonyi Gábor Autóblog

Érkezik a csütörtöki Millásreggeli, hiszen egyetlen adás sem maradhat el, akkor sem, ha úton vagyok. :)

465110439_1077981090784838_7882257688354832004_n.jpg
A Roland Berger tanácsadó cég tanulmánya szerint nyugaton elértük a "peak auto" állapotot, stagnálni, illetve enyhén csökkeni fognak az eladások a klasszikus nagy piacokon.


Két részes volt most az adás, ezt a témát itt éritek el 31.40-től.

A második téma még izgalmasabb volt: a kínai kormányzat közvetlen és közvetett támogatásainak a nyomába eredtünk, autóipari szempontból. Ami kitűnik a nagy cégek beszámolóiból: sokkal több embert foglalkoztatnak arányaiban, mint a nyugati cégek. Egy főre jutó legyártott autók száma tehát nem azonos, mint a "hagyományos" gyártóknál, hiszen nem utolsó sorban a foglalkoztatottság a párt egyik fő célja. Költség struktúra szempontjából is ez a kép igazolódik.

A legnagyobb gyártók ráadásul megsokszorozódó forgalom mellett csökkenő kamatköltségekről számolnak be. Ennek az ellentmondásnak az okait próbáltuk elemezni. Ez a téma itt indul 01:30-tól.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr8718728806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása