Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A magyar stratégiához hasonló megközelítésű a spanyolok viszonya a kínai autóiparral

2025. április 28. - Várkonyi Gábor Autóblog

Spanyolország szocialista kormánya az EU és az Egyesült Államok álláspontjához képest kifejezetten barátságos viszonyt ápol a kínai kereskedelmi partnerekkel, azon belül is elsősorban a kínai akkumulátor és autógyártókkal.A spanyol gazdaság egyik legfontosabb ágazata az autógyártás, és az ahhoz…

Tovább

MINI Aceman: Perfect match?

Nem, nem a kínai Netflix alkotás jutott eszembe, bár lehetne áthallás azzal is, hiszen a MINI Aceman egyelőre csak ott készül. Pár hete volt nálam a tesztautó, és tulajdonképpen jól tettem, hogy nem írtam meg egyből a bejegyzést róla, mert annyi minden történt ezalatt a rövid idő alatt, hogy…

Tovább

Kevesebb, mint egy hónap van hátra a 2025-ös Automotive Summit-ig

Tavaly, amikor Bujáki Zsolt fejéből kipattant az ötlete a rendezvénynek, rekord sebességgel szervezte meg az egészet, hatalmas sikerrel. Az én feladatom a program kialakítása volt.Óriási lelkesedéssel dolgoztunk rajta, a visszajelzések alapján eredménnyel. Idén az Indamédia gondozásába került az…

Tovább

Mégsem a töltőhálózaton múlik?

A tegnapi Millásreggeli Futómű rovatában arról az elemzésről beszéltem, amelyben a német töltőhálózat kihasználtságáról volt szó, valós töltési tranzakciók vizsgálata mellett.A tanulmány szerzői arra a – számomra is meglepő – következtetésre jutottak, hogy az elektromos autók terjedésének a korlátja…

Tovább

Mit lehet "önvezetőnek" hirdetni a jövőben?

A március végi Xiaomi SU7-es baleset után Kínában élénk vita alakult ki annak kapcsán, hogy mit lehet "önvezetőnek" hirdetni a jövőben. A halálos áldozatokat követelő eset után egyértelműbb kommunikációt követelnek a gyáraktól. Level 2+ szintű vezetéstámogatást határozottan nem szabadna a jövőben…

Tovább

Havi egymilliós értékvesztés, jöhet?

Nincs hitelesebb ítélője egy autónak, mint a használt piac. Ezért is érdekelt mindig jobban, mint az új autó piac, úgy, hogy egyszerre foglalkozom mindkettővel, lassan 25 éve. A használt piac a kendőzetlen valóságot mutatja. Azt, hogy valójában minek mi az értéke, egy nagy, kollektív, láthatatlan…

Tovább

"Hatósági" árral az olcsó kínai autó ellen?

Az élesedő vámháborúk kapcsán régi-új ötletekkel állnak elő különböző szereplők. Az EU a kínai dömping ellen magas, de ésszerű vámokat vetett ki tavaly ősszel, a mértéke ezeknek a terheknek az egyes vállalatokra külön-külön van szabva. A kooperációs hajlandóságtól és az EU megállapításaitól függ,…

Tovább

XIV. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra képekben

Nincs még egy olyan márka, ami annyit adott volna a világ autógyártásához, mint a Mercedes. Nincs még egy olyan márka, amely ilyen széles palettával, ennyi évtizedet lefedve, ilyen mennyiségben képes klasszikusat produkálni, amelyekkel meg lehet szervezni egy ilyen túrát. Ezeknek az autóknak a zöme…

Tovább

2035: új ajánlást fogalmaztak meg az EU "tiltásos" megközelítése helyett

Amikor elkezdődött ez az egész tiltogatós károkozása az EU vezetésének, a józanul gondolkodó, realitások figyelembe vevő frakciót úgy harsogták túl a az aktuális korszellem hullámán örökké lovagoló haladók, hogy egy idő után nem volt kedve szólni senkinek. Mentünk tovább az őrületbe, pont úgy, ahogy…

Tovább

Kell egy európai autóipar "mesterterv"

Az egyre komolyabb kihívások, veszélyek és nehézségek árnyékában a Berylls by AlixPartners autóipari tanácsadó cég egy kilenc pontos akciótervet dolgozott ki annak érdekében, hogy az európai autóipar versenyképessége meg tudjon maradni. A bevezetésben azt írják a szerzők, hogy soha nem voltak…

Tovább
süti beállítások módosítása