Nincs még egy olyan márka, ami annyit adott volna a világ autógyártásához, mint a Mercedes. Nincs még egy olyan márka, amely ilyen széles palettával, ennyi évtizedet lefedve, ilyen mennyiségben képes klasszikusat produkálni, amelyekkel meg lehet szervezni egy ilyen túrát. Ezeknek az autóknak a zöme ma is működik napi használósként is, ha kell. Van hozzájuk alkatrész, tudás, közösség. Bámulatos örökség, amivel semmi nem tudja felvenni a versenyt. Nem megfizethető, nem átruházható, nem reprodukálható. Ezt mindenek felett kell óvnia és ápolnia a márkának, mert sok egyéb mellett hiszem, hogy lényegileg ez különbözteti meg a ránk tört műanyag világban a konkurenciától.

Kikapcsoló, fárasztó, egyben végtelenül pihentető két nap volt, barátokkal, jó beszélgetésekkel, közösen megélt rajongással. Semmihez sem fogható hangulattal.

Kikapcsoló, fárasztó, egyben végtelenül pihentető két nap volt, barátokkal, jó beszélgetésekkel, közösen megélt rajongással. Semmihez sem fogható hangulattal.
A W124 önmagában egy olyan csoda volt, ami mosolyt csalt az arcomra. Több, mint 40 éve mutatták be. Akkor, amikor a mostanra félt konkurencia országában a népi kohók emléke elevenen élt. Mindenünk megvolt egy ilyen autóval. Mai szemmel mérve is csendes, kényelmes, végtelenül átgondolt, tökéletesen használható. Visszavágyom ide. Nem érdekel a szoftver alapú ”autózás”, meg a vezetéstámogatás, meg semmi, amivel korrumpálni akarják az agyam, és felszámolni az autó alapvető funkcióját, a szabadság megélését. Visszalassulni a W124 idejébe, és megélni az évtizedekre gyártott minőséget. Receptre írnám fel. Nem csak az autózás élménye miatt.