Mindenkit meglepő hír érkezett a napokban: a világ egyik legfontosabb piacán, Németországban ismét növekedésnek indultak a dízelautó eladások. Igen, Németországban, ahol az egész autóipart megrázó dízelbotrány indult 4 évvel ezelőtt. Az ember csak kapkodja a fejét: most akkor nem áldozott le végleg a technológiának?
Anélkül, hogy dízel-lobbi felé mennénk el, fontos rögzíteni, hogy a ma dízelüzemmel forgalomba helyezhető új autók ugyanolyan tiszták, mint a benzinesek. Jelenleg a legtisztább belső égésű motoros autó mindenfajta mérés szerint éppen pont egy dízel.
A jövőben várhatóan a középkategóriától felfelé meg fognak maradni a dízelautók, a kiskategóriában azonban anyagilag biztosan nem fogja megérni az ennyire bonyolult kipufogógázkezelés alkalmazása.
Az egyértelműen látszik, hogy teljesen más elképzeléseik vannak az autógyártók vezérkarának erről a trendről, például a Porsche már bejelentette, hogy nem fog többet dízelautót gyártani, illetve a Volvonál is hallottunk már erről. Egyébként CO2 kibocsátás szempontjából a német piacon is drámai képet fest a flottaátlag (157 gramm/km), ami nagyon messze van az EU elvárásaitól.
Az eheti Millásreggeli Futómű rovatában ezt a témát fejtegettük.