Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A FiatChrysler és a Renault az egyesülést fontolgatja: a fúzióval a világ legnagyobb autógyártója jönne létre

2019. május 27. - Várkonyi Gábor Autóblog

merlin_148870395_8f24fdbe-e33d-411e-9236-35ea6779aa88-jumbo.jpg

Évek óta újra és újra felröppennek hírek azzal kapcsolatban, hogy a FiatChrysler konszern iparági fennmaradását milyen partnerséggel lehetne biztosítani. Az aztóra elhunyt legendás FCA vezér, Sergio Marchione lényegében mindenkinél házalt, egyedül a hozzá hasonlóan alfahím vezetőnek számító Ferdinand Piech ajánlatait utasította vissza az Alfa Romeo kivásárlására. Nem stimmelt a kémia kettejük között, hogy finoman fogalmazzak. Az FCA relatív jó számai sajnos egyelőre nagyrészt annak köszönhetőek, hogy nem költöttek annyit fejlesztésekre, mint a konkurencia, és és olyan modellpalettát fejnek, ami már 5 éve sem volt frissnek nevezhető. Az Alfa sajnos szenved, pedig a Giulia és a Stelvio valóban briliáns modellek, a Fiat lassan az enyészeté lesz, a Tipo egy igazán remek autó ár/érték/minőség arányban, de az 500-ast nem lehet tovább gyúrni, friss fejlesztésű kisautó pedig a jelenlegi környezetben biztosan nem hozná vissza az invesztíciót az EU piacon. A Chrysler 25 éves platformon alapuló 300-as szériája mai szemmel nézve is ütős amerikai formatervű autó, de öreg, a Pacifica pedig nem akkora sláger, mint amilyen a Voyager volt régen. A Jeep hozza az eredményeket, de innovatív gyártónak a legnagyobb jóindulattal sem nevezhetjük. Nem túl rózsás az összkép, egy lassuló gazdaság, és az EU szankciók az utoljára 40%-al zsugorodó profitot végképp eltüntethetik. A helyzet fenntarthatatlanságával tisztában volt Marchione, megkereste a GM-et egy házassági ajánlattal, de visszautasították. Szóba kerültek kínai befektetők, nem lett belőle semmi. Néhány hónapja lehetett hallani koreai érdeklődésről, de visszakoztak. Utoljára a PSA jelezte a készséget az együttműködésre, aztán ez a történet is a semmibe vezetett. A legfrissebb hírek pedig Renaultról szólnak. Amennyiben a Nissannal kenyértörésre kerül sor, a franciáknak kell egy partner ahhoz, hogy biztosítva legyen a hozzáférésük az amerikai piachoz. Ha marad a Nissannal a partnerség, akkor nehéz látni, hogyan illeszthető be a képletbe az FCA. Az, hogy minden komolyabb érdeklődő némi terepszemle után leugrott az FCA vonatról, nem jó előjel.

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr4214863652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása