Sokkal nagyobb kihívás a teljesen önvezető autó technikailag, mint ahogyan ezt eddig hitték vagy gondolták az elmúlt években a piac szereplői. Az eddigi hurrá optimizmus után a kijózanodás jelei látszanak. Farid Khairallah, a német ZF munkatársa, biztonságáért felelős vezetője egy tegnapi, michigani konferencián osztotta meg gondolatait a résztvevőkkel.
"Az ipar újragondolja a stratégiáját az önvezetéssel kapcsolatban, illetve azzal kapcsolatban, hogy mit akar kezdeni ezzel a technológiával" - mondta Khairallah.
A Level5 szintet elérni, ahol teljesen vezető nélkül tud mindent önállóan kezelni az autó 100%-ban magától, sokkal tovább tart elérni, ha egyáltalán sikerül, és mai szinten nézve szinte lehetetlen, hogy gazdaságosan megoldható legyen.
A szakember szerint a jelenlegi számítási kapacitásnál 1 milliószor (!!) nagyobb kapacitásra lenne szüksége az autóknak, hogy minden létező forgalmi szituációt biztonsággal tudjanak kezelni. Ez olyan problémákat generál a költségeken túl, amelyek egyelőre nem megoldhatóak ésszerű keretek között. Ilyen probléma, hogy ekkora számítási kapacitásnak milyen energia igénye van, illetve hogy ezeknek a magas teljesítményű számítógépeknek külön hűtést kellene biztosítani az autóban.
Khairallah szerint további gondot okoz, hogy a egy ilyen rendszer 11 kamerából, 8 radarból és 5 lidarból áll, ha mindenre fel akarjuk készíteni az autót, és ezeket az adatokat szinkronizálni kell, és valós időben feldolgozni.
Már a Level2 szint eléréséhez is jóval magasabb költségeken át vezetett az út. Szinte bizonyos, hogy ha minden nehézség ellenére le akarják gyűrni az akadályokat a gyártók, sok sok évvel kell számolniuk a megvalósulásig, és biztosan egyszerre több szereplőnek kell összefognia ahhoz, hogy költség és erőforrás szempontjából meg tudják oldani a feladatot.
Forrás
Forrás