Várkonyi Gábor Autóblog

Jönnek az olcsó európai elektromos autók

2019. szeptember 10. - Várkonyi Gábor Autóblog
 

Öt éven belül jönnie kell a 3,3 millió forint körüli elektromos autóknak Európában. Így nyilatkozott a Renault főnöke, Thierry Bolloré. Ehhez hasonló hangzatok ígéretekből sokat hallottunk már autóipari vezetőktől, de úgy tűnik, mostanában mindenki egy fokozattal feljebb kapcsolt. A Handelsblattnak adott interjúban Bolloré részletes helyzetjelentést adott az iparról a saját szemszögéből. Legfontosabb kijelentéseit veszem sorra. 

"Keményen dolgozunk azon, hogy 10.000 euró alatt tudjunk elektromos autót kínálni az európai piacon. Az elektromos autók árának drasztikusan csökkennie kell, ez egy szükségszerűség."

Az autóipar nagyon nagy erőfeszítéseket tesz, hogy zöldebbé váljon." 

"A vita fatálisan hatott a dízelre. A harc a nyilvánosságban megölte ezt a technológiát."

"A dízeltechnika ma költségek szempontjából a a hibrid és az elektromos hajtással vetekszik, főképpen a kisautó kategóriában. Milyen helye van a dízelnek még? Lehet, hogy vidéken lesz még szerepe, ahol az embereknek nagy távokat kell leküzdeniük." 

"Az autóipar egy válságszerűségben van. A legnagyobb rizikó egy kemény brexit." 

"A nehéz az, hogy a problémák mind egyszerre jönnek. Ezen felül a kereskedelmi háború, az argentin válság, az Irán és Oroszország elleni szankciók, valamint az a tény, hogy a dízel krízis felgyorsította az autógyártók szabályozásának a menetét."

Megjegyezte továbbá, hogy a Nissannal kapcsolatos összeolvadási tervek egyelőre lekerültek a napirendről, és a Nissan által szorgalmazott tulajdonosi átstrukturálást a Renault nem szeretné. Carlos Ghosn-nal kapcsolatban minden belső vizsgálat lezárult. Az FCA-val való kooperáció pedig nem haladt előre azóta sem. A Daimlerrel a kooperáció a kishaszonjárművek terén (LCV platform) folytatódik. 

Nincs egyszerű helyzetben Thierry Bolloré. Az a szegmens, amiben küzdeniük kell, évek óta minimális haszonkulccsal működtethető, és nagyon kicsi a mozgástér további jelentős hatékonyságnövelésre komolyabb megszorítások nélkül, amit viszont a részben állami tulajdonú vállalton nagyon nehéz átverni. Az elektromobilitásban úttörő szerepe van a konszernnek, tehát tapasztalat szintjén számos konkurensnél előbbre járnak. A Nissannal megrekedt partnerség, illetve az ezt övező bizonytalanság nehézzé teszi a skálázási effektusok tervezhetőségét, bár semmi jel nem mutat arra, hogy szakítana egymással a két autógyártó. Kellene ugyanakkor egy újabb partner is a szövetségbe, mert ebben a felállásban a Renault nagyon függ a semmiképpen sem rózsásnak ígérkező európai piaci kilátásoktól.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr2015056164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.