Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Mennyit buktak az autógyártók autónként az első félévben?

2020. augusztus 17. - Várkonyi Gábor Autóblog

dwo-teaser-fi-autokrise-mku-jpg.jpg
A Duisburg Essen egyetemének már nyugállományú kutatója, a Németországban csak "Autopapst"-ként ismert Ferdinand Dudenhöffer a mai Welt am Sonntagban egy szokásos módon figyelemfelkeltő tanulmányt ismertetett. Tisztán az autó üzletágból származó eredményeket vette alapul a cégek helyzetének megítélésben a koronavírus kapcsán, azaz a cégek banki finanszírozói tevékenységéből származó eredményeket, vagy a haszongépjármű üzletágat kivette a számításokból.

Dudenhöffer szerint az e
lső félév megmutatta az egyes gyártók "rejtett problémáit": A VW konszernnél 28 százalékot esett az értékesítés, a Toyotánál 29 százalékot, ennek ellenére a VW autónként 415 euró veszteséget termelt, a Toyota viszont 533 euró nyereséget. A PSA egészen hihetetlen 707 euró nyereséget hozott össze autónként. Ez az eredmény azt mutatja, hogy a VW-nak "erősebben kell alkalmazkodnia a piaci körülménykehez, mint a Toyotának":

Az idő szorít, a VW eddig a kínai eredményekből profitált, erre a PSA nem tudott támaszkodni. A nagyságból fakadó előnyöket sem élvezheti már sokáig a VW, hiszen a Stellantis létrejöttével egy hasonló méretű cégről beszélhetünk darabszám tekintetében.

A prémium gyártók lényegében hasonló visszaesésekről számoltak be darabszám szempontjából, mint a piac többi része. Egyszerűen fogalmazva az első félévben mindenhol nagyjából a harmadával esett az eladott autók száma. Ennek ellenére a BMW veszített a tanulmány szerint messze a legtöbbet az autókon (itt hozzátenném, hogy cserébe a legeredményesebb finanszírozási üzletáguk nekik van, de ugye ezt itt nem lehet figyelembe venni) 1100 euró mínusz autónként elég fájdalmas. Az Audi és a Mercedes lényegében a felével számolhatóak, úgy nagyjából 600 euró bukó autónként. A Volvo mínusz 343 euróval autónként a mérete ellenére (vagy éppen ezért, ez mélyebb elemzés igényelne) egész jól megúszta az első 6 hónapot.

A koronavírus miatti magas veszteséget "az indikátorai annak, hogy egy cégnek strukturális átalakulásra van szüksége", Dudenhöffer szerint nem lehet arra számítani, hogy gyorsan javulnak majd a piaci kilátások az európai és az amerikai piacokon, ezért a "kapacitásleépítés" elengedhetetlen lesz.

A Porsche 10 000 eurót keresett autónként, a Tesla 3000 eurót. Itt két dolgot kell figyelembe venni, pro és kontra: a szén-dioxid kvóta eladásából származó eredmény ebbe bele van számítva. Tehát autónként nem feltétlenül termel nyereséget a Tesla. DE az egyetlen cég, amely új gyárakba invesztált, ami viszont hatalmas anyagi teher. A 3000 euró egyébként nagyjából a prémium gyártók normális árrése szokott lenni békeidőben.

A GM Amerikára és Kínára koncentrálva pénzt keresett (nagyon más nem is maradt már nekik), a Ford viszont erős veszteségeket szenvedett el. Dudenhöffer szerint az új Ford főnök, Jim Farley a következő hónapokban várhatóan dönt majd arról, hogyan szervezze át mélyrehatóan az európai üzletágát a cégnek. Izgalmas időket élünk.

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr6116166330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shadowbull 2020.08.18. 22:26:38

A Tesla az elso felevben kimutatott 120 millio dollar netto profitot ugy, hogy eladott 782 millio dollarert ZEV Creditet. Azaz az autogyartasbol szarmazo netto vesztesege 662 millio dollar. Eladott 179.387 darab autot, azaz autonkent 3.690 dollar veszteseget termelt --> 3.091 eurot autonkent.

Amugy meg teljesen dilettans a "szamitas", a korona miatti leallas okozta bevetelkiesesbol es a nem elkerult/elkerulheto fix koltsegekbol szarmazo veszteseget nem lehet igy leosztani autokra, semmi ertelme, az egvilagon nem mutat meg semmit, plane "strukturalis" problemakat nem. Egyszeruen azt mutatja hogy az egyes gyartok mennyire tudtak/akartak letekerni a fix kiadasaikat, mennyi alkalmazottat kuldtek el / kuldtek Kurzarbeit-ra, mennyire fogtak vissza a fejlesztesi koltsegeket, mennyire allitottak le a beruhazasokat es igy tovabb.

Az is marhasag hogy a Tesla lenne az egyetlen aki uj gyarakba invesztal, minden gyarto vegez beruhazasokat, sokkal nagyobb osszegeket is koltve, mint a Tesla.
süti beállítások módosítása