Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Mit jelent pontosan villanyautó igény szempontjából a 2030-ra tervezett CO2 célkitűzés?

2020. szeptember 18. - Várkonyi Gábor Autóblog

kepkivagas_1.PNG
A héten írtam arról, hogy a kibontakozó autóipari válság közepén az EU tervekkel állt elő azzal kapcsolatosan, hogy az egyébként is a világ legszigorúbbjának számító CO2 kibocsátási limiteket tovább szigorítsák a következő 10 évben az autógyártóknál.


Az átrendeződés, a tömeges elbocsátások, a kis és közepes vállalkozások ellehetetlenülése már elkezdődött az autóiparban, a CO2 limitek drasztikus további szigorítása ezt csak gyorsítani fogja. Függően attól, hogy ki hol áll az elektromos kapacitási kiépítésében, eltérően nyilatkoznak az intézkedésekről az autógyártók. A VW mindent egy lapra feltéve indult neki a villanyosításnak, a konszern vezér Diessnek létfontosságú, hogy a politika még véletlenül se lépjen vissza ebből, hiszen azonnal komoly gondba kerülnének a termékpalettájukat és invesztícióikat nézve. Sőt, Diess tovább megy, további adókat tartana kívánatosnak a belső égésű motoros autók ellehetetlenítésére. Ha egy terv egyszer beindul...

A VDA, a német autóipari szövetség vezetői sokkal nagyobb aggodalommal figyelik az eseményeket, főleg a munkahelyek tekintetében, míg a német kereskedelmi iparkamara képviselői szerint "miközben a célkitűzéseken egyre csak emelnek, a klíma semlegesség eléréséhez vezető úton a feltételek nagy része még nem adott, az elképzelések többségre pedig a vágyálom kategóriába tartozik".

Egy remek táblázatban foglalta össze Dudenhöffer Professzor Úr, hogy mit is jelent villanyautó igény szempontjából a 2030-ra lévő CO2 célkitűzés, az eddigi és az ezutáni szintet nézve, amennyiben az autógyártók el akarják kerülni a büntetéseket:

bev.PNG

Eddig 2030-ra nagyjából 59 g/km volt a kitűzött cél, most ez 47,5 g/km lenne. Ez 10% emelkedést jelentene villany arányban, azaz 2030-ban nem lenne elég 54% villanyautót eladni az EU piacon, hogy teljesüljenek a célok, 64% kellene. 15 milliós piacból kiindulva ez a tervezetthez képest 1,4 millióval több villanyautót jelentene. 60 kWh-s átlag aksi mérettel számolva autónként ez 83 GWh többlet kapacitást igényelne li-ion akkumulátorokból. Ez másfél kaliforniai Gigafactorynak felel meg. 

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr9616205388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hunyadi_János 2020.09.18. 17:34:38

Nem értem a hisztit.

1) 2030 messze van, addigra annyi villanyautó-gyártási kapacitást hozhatnak létre az autógyártók, amennyit akarnak.

2) Lehet a benzines és dízeles autók hatásfokát is növelni

3) Vannak hibrid autók is.

4) 2030-ig lehet nem li-ionos aksi is.

5) Legrosszabb esetben meg fizetnek büntetést. Nyilván akkor fizetnek büntetést, ha nekik az éri meg.

mókusfülecske 2020.09.18. 19:01:45

@Hunyadi_János:
6) 2030-ig pont 10 év van ezt a tervezetet még legalább 100-szor megváltoztatni......

Dany 2020.09.18. 21:45:45

Ez kb. csak politikai döntés, változhat ha Merkeléket leváltják egyszer. De ugyanúgy a VW vezetőjét is le lehet váltani, ha úgy akarják.
süti beállítások módosítása