Ola Källenius Daimler vezér szerint nem szabad "vallási alapon nézni a hajtási rendszereket", azaz a technológia semlegesség elvét továbbra is tartani kellene, amikor arról diskurál a szakma, hogy merre lépünk tovább a fosszilis alapú üzemanyagokról.
Ezzel együtt bejelentette, hogy mostantól minden újonnan fejlesztett jármű architektúrájuk elsődlegesen villamos hajtásra lesz optimalizálva, és csak ezután jön a belső égésű motoros verziók beillesztése a Mercedes-nél.
Kiállt a Plug-In hibridek mellett is. Ezek rendkívül fontosak az európai piacon, annak érdekében, hogy a CO2 limiteket tartani lehessen. Az utóbbi időben a zöldek részéről a PHEV technológia ellen is komoly támadások érkeztek. "Ne diszkreditáljuk a PHEV technológiát" figyelmeztetett Källenius, szerinte egy nagy hatótávú PHEV autó rendkívül sokat tud tenni a fenntartható autózásért.
A hidrogén kérdése ismét előjött. A Mercedesnél a személyautókban való alkalmazását nem tartják realitásnak költségoldalon, de nem is zárják ki kategorikusan azt, hogy ez egyszer majd működhet, ha az ipar ebbe az irányba fejlődik tovább.