Be kell vallanom, hogy az emelt, összkerekes kombi a gyengém. A "mindenre jó" felállás. Főleg, ha dízel, tudja az utazó kétszázat, – ha a körülmények engedik –, ki lehet vele merészkedni a természetbe, négy ember, meg a csomagok, plusz ha kell, az utánfutó, megbirkózik az összes létező kihívással. Nem utolsó sorban pedig meg is lehet vele jelenni. Ha légrugós, akkor a hasmagasság emelése sem gond, ezáltal a szintezés is biztosított, meg a tökéletes kényelem is adott.
Egyetlen egy dolgot nem lehetett eddig ezzel: lokálisan emisszió mentesen közlekedni. A Mercedes az E-osztály All Terrain kivitelben eleve egy igazán attraktív csomagot rakott össze, ezt pedig a négyzetre emelték azzal, hogy egy 80-100 kilométeres hatótávú villany hajtást is beletettek. Egy hét alatt, sok vidéki úttal együtt is 3 liter alatt maradt a fogyasztásom kombinált üzemben, a hétköznapi városi küzdelmet 100% villannyal tettem meg, egész héten. A céges wallboxról nagyjából 2 óra alatt feltöltöttem az akkut, de otthon is be tudtam dugni estére.
Mindent is tud. Az E-osztállyal eleve nagyon jó tapasztalataim voltak, olyan, mint egy komolyan gondolt vezeklés az EQ dráma után.
Érdekes kérdés egyébként, hogy hova tesszük ennek a műfajnak az alapjait. AMC Eagle? Peugeot 505 Dangel? XC70? Allroad? Outback?
Ha az ember egy kicsit kapar az agyában, rájön, hogy meglepően sokan próbálkoztak még ezzel 15-20 éve, változatos formákban. Nem is feltétlenül kellett hozzá összkerekes verzió. A teljesség igénye nélkül készült 156 Crosswagon, Stilo vagy Focus felöltöztetve, 9-3, Insignia, Alltrack, Scout... Tényleg sokan láttak ebben fantáziát régebben.
Aztán szép lassan elhaltak ezek, ahogy a kombik is.
Pedig ez az értelmiségi választás, nem a SUV. Ehhez persze kell egy adag nonkomformizmus is. Amit biztosan tudok, az az, hogy az XC70/Allroad vonal esetében kimutatható, hogy azok, akik újonnan veszik ezeket, a legiskolázottabb, legnagyobb vagyonnal rendelkező ügyfelek közé tartoznak adott márkán belül. Nem a feltűnés a céljuk az autóval.
Maradok az eredeti mondatnál: egy dízel plug-in emelt, légrugós kombi az, amivel mindent megoldanék, innentől, örökre. Ha csak egy autóm lehetne. Ezt pedig egyedül a Mercedesnél kapom meg.