Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Az autók teljes életciklusát kellene figyelembe venni a CO2 lábnyom vizsgálata során

2020. október 26. - Várkonyi Gábor Autóblog
122540129_770400140424713_3596135723716528037_o.jpg
2030-ig az elektromos autók terjedése miatt az autók CO2 kibocsátása nem csökkenni, hanem ellenkezőleg, nőni fog. A Schaeffler és a Mahle két vezetője beszélt erről egy autóipari fórumon, ismét hangsúlyozva a technológiai semlegesség elvének a fontosságát az iparág hatékony zöldítése érdekében.


Dr. Uwe Wagner szerint – aki a Scheaffler vezető fejlesztője – a belső égésű motorok térvesztése a következő 10 évben nem fog jót tenni a klímának, amennyiben nem követi drasztikus energetikai váltás is a folyamatot. Ha ez nem történik meg, akkor lényegében csak az autók CO2 kibocsátását helyezzük át a gyárak felé. "Az egyoldalú mobilizálás az elektromos autók felé csekély kihatással lesz a klímára."

Az EU CO2 céljainak betartásához a Plug-In hibrideket és a belső égésű motorok további optimalizálását tartja kulcsfontosságúnak.

122664457_770418077089586_3794247354796060336_n.jpg

A Tank-to-wheel elve helyett, amikor az elektromos autóknak kizárólag az elfogyasztott energiáját veszik figyelembe, a Well-to-Wheel elve kerül előtérbe, ami a teljes életciklust veszi figyelembe, az akkuk előállításának energiaigényével együtt. A Cradle-to-Cradle elv ennél is tovább megy, a gyártástól az újrafelhasználásig nézik az autó életciklusát. A szakember szerint ezeket a szempontokat is figyelembe véve már közel sem olyan rózsás a villanyautók mérlege, mint ahogyan eddig a közvéleményben uralkodó kép alapján gondolnánk.

"Látjuk a trendet abba az irányba, hogy egy tetszőleges termék teljes CO2 lábnyomát vizsgálják. Az akkumulátor ennek a diszkussziónak a középpontjába fog kerülni."

Az akkumulátorok előállítása kapcsán még nagyon sok a tennivaló Dr. Wagner szerint.

Jörg Rückauf, a Mahle fejlesztőmérnöke szerint az aktuális német energia mix figyelembevételével egy tisztán elektromos autó 150 000 kilométer után kerül előnybe egy Plug-in hibridhez képest egy középkategóriás autó esetében.

A nagy akkumulátorok gyártása hatalmas terhelést jelent a környezetnek. "Az ésszerű akkumulátor méret egy elektromos autónál a gyakorlatban 100-150 kilométeres hatótávot enged meg." Az említett okok miatt Mahle szakembere szerint is a Plug-in hibridek jelentik a megoldást a hatékony CO2 csökkentésre.

Mindketten elmondták, hogy belső égésű motorok ezekben a konstrukciókban még nagyon sokáig velünk lesznek.

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr8616258230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása